Gå til innhold

Saksøkes for 97,8 trillioner dollar.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RIAA, terrororganisasjonen selv saksøker en person som har delt musikk via p2p for 97,8 trillioner dollar.

 

Seriøst, de tenker på samme måten som Bush administrasjonen. Skaper mer sinne og til slutt sin egen grav.

 

Kilde: http://www.freep.com/money/tech/newman5_20030405.htm

 

 

BOIKOTT ALL MUSIKK DU IKKE FÅR TAK I GRATIS!

 

Doofus

 

 

flaks at det er tilatt i norge :D ha ha ring til RIAA og si at du laster musikk hele dagen og digger det...eller no........

 

Har noen foresten et TLF nummer :p

Lenke til kommentar
RIAA, terrororganisasjonen selv saksøker en person som har delt musikk via p2p for 97,8 trillioner dollar.

 

Seriøst, de tenker på samme måten som Bush administrasjonen. Skaper mer sinne og til slutt sin egen grav.

 

Kilde: http://www.freep.com/money/tech/newman5_20030405.htm

 

 

BOIKOTT ALL MUSIKK DU IKKE FÅR TAK I GRATIS!

 

Doofus

Doofus, du oppfordrer faktisk til kriminelle handlinger og burde vært bannet fra dette forumet. De som produserer musikk skal selvsagt ha lønn for arbeidet sitt og det forutsetter at vi konsumenter kjøper platene deres.

 

Jeg laster selv ned mye musikk fra nettet. Men jeg kjøper fremdeles musikk fra de artistene som jeg syns er bra og som fortjener det. Jeg har faktisk funnet mye bra musikk gjennom nettet.

Lenke til kommentar
RIAA, terrororganisasjonen selv saksøker en person som har delt musikk via p2p for 97,8 trillioner dollar.

 

Seriøst, de tenker på samme måten som Bush administrasjonen. Skaper mer sinne og til slutt sin egen grav.

 

Kilde: http://www.freep.com/money/tech/newman5_20030405.htm

 

 

BOIKOTT ALL MUSIKK DU IKKE FÅR TAK I GRATIS!

 

Doofus

 

 

 

Meget slitsom å lese slike tåpelige uttalelser. Hvis ingen skal

være villige til å betale for musikk ville du heller ikke være

i stand til å laste dem ned fra nettet. :lol:

 

Sitter akkurat nå og lytter til Pink Floyd – The dark side

of the moon (30 års jubileeversjonen). Denne betalte jeg

den nette sum av 160 kroner for og den er verdt hver krone.

 

Last ned musikk som en smaksprøve og kjøp det du liker. Hvis

du synes musikken er for dyr så la vær å kjøpe, men kom ikke her

å si at det er greit å kun laste ned.

 

RIAA har gått helt fra konseptene med tanke på dumme søksmål,

men det er jo nettopp med holdninger som at man ikke skal betale for noe som gjør at organisasjonen tyr til desperate handlinger.

 

 

Yoda

Lenke til kommentar
RIAA, terrororganisasjonen selv saksøker en person som har delt musikk via p2p for 97,8 trillioner dollar.

 

Seriøst, de tenker på samme måten som Bush administrasjonen. Skaper mer sinne og til slutt sin egen grav.

 

Kilde: http://www.freep.com/money/tech/newman5_20030405.htm

 

 

BOIKOTT ALL MUSIKK DU IKKE FÅR TAK I GRATIS!

 

Doofus

 

Flisespikkmodus: tallene som er oppgitt i artikkelen er 652000 sanger ganger 150000 dollar, det gir 652000*150000=97800000000.

Hvis vi deler dette på en million, får vi 97800, med andre ord belåpet er er 97800 millioner dollar, med andre ord 97, 8 milliarder dollar (eller billions på amerikansk), tallet som er oppgitt er med andre ord feil i en størrelsesorden 1000, selv om du oppgir det på "amerikansk" (amerikansk trillion og norsk er ikke det samme), 97,8 "norske" trilloner er en milliard ganger mer enn 97,8 milliarder, talet er altså feil i en størrelsesorden en milliard.

 

At det er feil selv på amerikansk er orginalartikkelens skyld, men husk at hvis du får tall oppgitt i noe som er større en million fra en amerikansk kilde, så må det "oversettes" til norsk først.

 

Forøvrig er jo tallet latterlig høyt uansett.

 

AtW

Lenke til kommentar

:lol: helt latterligt. Gjør bare at man blir mer irriteret på de RIAA folka. Hvorfor kan de heller ikke modernisere sine salgsmetoder? Ville heller betalt en viss sum i måneden for å kunne laste ned alt...

Uansett, patetisk av RIAA - skjønner ikke hvorfor de gidder å saksøke for så store summer, det er så mye at det bare blir komisk, er for abstrakt til å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Durabit, fri deg litegranne fra nerdepolitirollen din... RIAA har som kjent INGENTING å klage over, ettersom profitten har økt de siste 3 årene, inkludert det siste. Det som er det skjeve med fordelingen her, er at platebransjen stikker av med 90% av pengene, og det er f*en meg ikke de som skal ha betalt for musikken! La folk laste ned gratis. Band burde opprettet egne hjemmesider, så folk kunne lastet ned derfra. På disse sidene burde man kunne gi donasjoner til selve bandet, så slipper vi det helsikes gribberiet til plateindustrien. Politisk korrekt kaffe? Hva med politisk korrekt musikk?

Om jeg oppfordrer til å slå deg hardt i hodet, så må jeg få lov til det, selv om det er en aldri så kriminell handling. Men jeg vet jo ikke om du liker at folk sier sine egne meninger og slikt, det er kanskje bare noe tull...

Lenke til kommentar
Jeg laster selv ned mye musikk fra nettet. Men jeg kjøper fremdeles musikk fra de artistene som jeg syns er bra og som fortjener det. Jeg har faktisk funnet mye bra musikk gjennom nettet.

 

så sant så sant, dessuten sparer vi jo platebutikkene for masse folk som vil høre på ti cd'r før de kjøper en! akkurat nå hører jeg av en merkelig grunn på trond viggo klassikern "tenke sjæl" og den hadde jeg aldri hørt på nå om det ikke var for nettet. Men det som er så synd er alle de gjerrige nerdene som laster ned hele cd'r og aldri kjøper noe!

Dessuten burde artister som ennå ikke er veldig kjent bruke potensialet i nettet til å få folk til å høre noe av musikken deres, mange er usikre på hvilken skive de skal bruke penga på, og de som ikke har råd til "ekte" promo burde bruke slike billigere løsninger. små artister må ikke være så redde for piratkopiering, det finnes mange artister jeg sjelden finner noe kvalitetsmateriale av på nettet. Gamle låter er det også vanskelig å få tak i om du ikke vet hvilken cd de er på.

 

så om nedlasting av musikk blir kjeppjagd til iraa (riktig? :D ) ikke har mer penger til advokater kommer det ikke til å bli solgt flere cdr for andre enn de artistene som allerede har for mye penger, men det er jo de som har makta..........

Lenke til kommentar

Jeg tenker det er mye vits i å saksøke en enkeltperson (og student i tillegg) for 97,8 milliarder dollar :lol: Men jeg skjønner allikevel problemet til RIAA. Kan med hånda på hjertet si at jeg kjøper cd'er som fortjener det. Henter gjerne hjem et par-tre sanger først, som smaksprøve. Hvis jeg liker hva jeg hører, går jeg ut og handler :p

Lenke til kommentar

RIAA er bare neon skitne kapitalister. Jeg laster ned en god del musikk fra nettet. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke kjøpt så mange cd'er som jeg gjør. Finner jeg noe fra musikk på nettet kjøper jeg oftest cd'ene, og hadde det ikke vært for p2p og andre spredningsmåter av musikk på nett så hadde jeg ikke fått hørt så mange grupper. P2P er ikke bare piratkopiering, det er effektiv reklame.

Lenke til kommentar
RIAA er bare neon skitne kapitalister. Jeg laster ned en god del musikk fra nettet. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke kjøpt så mange cd'er som jeg gjør. Finner jeg noe fra musikk på nettet kjøper jeg oftest cd'ene, og hadde det ikke vært for p2p og andre spredningsmåter av musikk på nett så hadde jeg ikke fått hørt så mange grupper. P2P er ikke bare piratkopiering, det er effektiv reklame.

 

Nettopp! Det er så irriterende at RIAA skal terrorisere vanlige folk på grunn av deres feilaktige (og svært naive) ideer om hvordan markedet fungerer. Når de regner ut hvor mye de har tapt går de ut i fra at alle som laster ned musikk hadde kjøpt all musikken hvis det ikke var for piratkopiering. Er det virkelig mulig å bli så inn i granskogen dum? Jeg er 110% sikker på at plateselskap (og artister) tjener _langt_ mer på reklamen fra p2p enn de taper på folk som ellers ville kjøpt en plate eller to. P2p gir folk mulighet til å høre på langt mer musikk (og derfor bli mer musikkinteresserte) enn de hadde hatt råd til ellers. *Ønske RIAA alt vondt i verden*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...