Gå til innhold

[Løst]Mitt fremtidige anlegg til 50 tusen kan være...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NICE! Da blir det dette. Vent litt skal finne kabler.

http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,216&id=440

http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...ybrid_kabel.htm

http://www.stereofil.no/produkter/k_hoyttaler_.html

På den siste, nederste kabel.

Hvem er best?

Hvilken av dem bør jeg ta?

EDIT: Nå fant jeg subwoofer kabelen XD http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,219&id=816

EDIT 2: Fordi jeg liker lyden i dem og det blir high end for ikke så altfor mye penger :)

Endret av SxTxRxIxFxExR
Lenke til kommentar

Vincent SP-331 er en stereo eller mono forsterker, dvs. enten må man benytte en SP-331 til hver kanal eller i et rent stereo oppsett. Er du sikker på at du ikke mente en av Vincent sine Multikanals forsterkere?

Tenkte bare det hadde vært litt kjipt å gå til innkjøp av en Vincent dersom det er slik at han trenger forsterkere til surround og senter også. I et 5.1 oppsett er "bak-høytalerene" plassert på sidene, mens i 7.1 finnes det både side og bakhøytalere. Hvordan dette virker inn spørs også litt på innspillingene, har selv plassert sidehøytalerene mine bak, men merker ofte at de egentlig skulle stått på sidene for mer korrekt lydbilde.

 

 

For å være ærlig synes jeg begge alternativene er særs merkelige. Det ser nesten ut som du bare har tatt og satt sammen komponenter "med den rette prisen".

Det første alternativet har riktignok 4 gode høyttalere, men du mangler senter og subwoofer. Da er det like greit å gå for et rent stereo-oppsett.

Det andre alternativet kombinerer god elektronikk med et høyttalerpar som er i en klasse eller to under.

 

Jeg tar meg den frihet å komme med et forslag til deg:

Receiver: Yamaha RX-V1900.

Effekt: Vincent SP-331.

Front: Klipsch RF-63.

Senter: Klipsch RC-64.

Bak: Klipsch RS-52.

Subwoofer: SVS PC13-Ultra.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Vincent SP-331 er en stereo eller mono forsterker, dvs. enten må man benytte en SP-331 til hver kanal eller i et rent stereo oppsett. Er du sikker på at du ikke mente en av Vincent sine Multikanals forsterkere?

Vincent SP-331 er ment å bruke på fronthøyttalerne. De andre høyttalerne greier receiveren å drive uten nevneverdige problemer.

Lenke til kommentar

1) Ikke hør på hva andre synes er bra lyd. Be om demo i butikken (ta med egen musikk), da det er du som skal høre på anlegget.

 

2) Ikke glem den største flaskehalsen; rommet. Første bud er å jobbe med plassering. Når dette er gjort kan du ty til akustisk rombehandling. Demp som minimum første-refleksjonene og MÅL bassresponsen i rommet og behandle med helmholtzresonator (best for problemer under 80hz da de kan tunes) eller vanlig bassfeller (best for 100hz og oppover).

 

Ikke sløs penger på kabler, spikes, dyrere cd-spillere etc før du har tatt hånd om det aller viktigste for lyden. Det finnes ikke noe kjipere enn å ha brukt 50-100k på et anlegg, og så kommer du hjem til kompisen sitt anlegg til 10k som låter mye bedre fordi han er heldigere med rommet og plassering.

 

3) Lykke til. :)

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Vincent SP-331 er en stereo eller mono forsterker, dvs. enten må man benytte en SP-331 til hver kanal eller i et rent stereo oppsett. Er du sikker på at du ikke mente en av Vincent sine Multikanals forsterkere?

Vincent SP-331 er ment å bruke på fronthøyttalerne. De andre høyttalerne greier receiveren å drive uten nevneverdige problemer.

 

 

Forstår. Hvordan vil dette fungere på surround utgivelser på SACD og Blueray? Vil lyden være unison eller vil fronten da bli annerledes?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det hele er vel en smakssans, men jeg vil tro resultatet er absolutt tilfredsstillende. Jeg ser blant annet at en del folk på Avforum kjører SP-331 til frontene, mens receiver gjør resten av jobben. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...