Gå til innhold

Generell diskusjon rundt høyttalere


Anbefalte innlegg

Oppretter denne for å få litt mere diskusjon/samtaler rundt høyttalere.

 

Diskusjonsstartere:

  • Hva liker folk?
  • Spesielle merker som du liker?
  • Type "sound" trives du med?
  • Hva er din favoritt høyttaler fortiden?
  • Nettopp hørt noen, hva syns du?

Jeg syns det er fint med litt diskusjon og ikke bare tipse folk om hva de bør handle :)

 

Personlig er jeg små forelsket i Tannoy Prestige Glenair etter at jeg hørte dem på norgespremiere hos Stereofil en tid tilbake. Så neste gang jeg kjøper høyttalere og rommet tilatter det blir det nok disse.

 

 

Noen andre som har hørt disse?

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ut som en kapabel høytteler det der.

 

Hva jeg liker? Jeg liker solid lyd når jeg ser på film, har surroundanlegg som er mildt sagt kraftig overdimensjonert til rommet det står i.

 

Hvilke merker jeg liker? Har ikke erfaring med så mange merker, men Cambridge og NAD kan jeg hvertfall like. JBL er et merke jeg er litt nysgjerrig på. Jeg er spesielt nysgjerrig på JBL Array, ser ut som høyttalere med solid dynamikk.

 

Hvilken sound jeg liker? Tung, kraftig bass, ren diskant og tydelig mellomtone. Liker å kjenne bassen slå i brystkassa.

 

Min favoritthøyttaller må være mine nåværende fronter, QLN Artech 8, de spiller både høyt og pent, og ser bra ut.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
JBL er et merke jeg er litt nysgjerrig på. Jeg er spesielt nysgjerrig på JBL Array, ser ut som høyttalere med solid dynamikk.

JBL har laget mye bra, de har jo anlegget i flere kinosaler i norge.

Jeg har bare hørt Array i ca 2min i ett overfylt rom, så fikk ikke noe særlig bilde av høyttalerene dessverre.

Men de skal vistnok være meget gode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har sansen for litt ekstra bass en det som strengt tatt er nødvendig når det er film på menyen. Når det kommer til musikk, skal den gjengis korrekt, noe som AKG-headsettet mitt gjør alldeles glimrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...