Gå til innhold

Warhammer Online - Kredittkort svindel ?


Anbefalte innlegg

Heisann. Tenkte jeg bare skulle høre her på forumet siden jeg husker å ha lest noe om France Telekom her i en annen post. Har abbonert på War i 3 måneder, og nå igår ble jeg oppringt av postbanken som mistenkte at jeg kunne ha blitt utsatt for kortsvindel. De så at france telekom hadde trekt et beløp på 130kr eller noe som er tilsvarende war feen. Men dette var første gangen en transaksjon til dette firmaet var gjort på kortet mitt, hvorfor det ? warhammer drar først 2 måneder til seg, deretter tar france telekom over ? Har mye rart på kontoen min, men iogmed at de ringte og anbefalte meg å sperre kortet gjorde jeg jo det.

 

Noen flere som har blitt oppringt / har fått transaksjoner fra dette firmaet, eller har noe info ?

 

Som han sa, så er det jo slik det fungerer at de først tar et lite beløp, deretter venter litt og klasker til med noe stort. Så tenkte muligheten kunne jo være tilstedet for at noen har fått tak i sensetiv info fra WAR og brukt dette.

 

Menmen.. all info taes imot med danke schön =)

 

-Hau

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men GOA har hatt mye rot i billing systemene sine siden tidenes morgen. Både i daoc og WAR har jeg hørt om folk som har blitt fakturert dobbelt. Og i daoc kunne man kanselere kontoen sin uten at det skjedde noe. Jævla idioter. Det verste er jo at de kommer unna med det og går sikkert godt i pluss på "feil i systemene". Argh.

Lenke til kommentar

For ca 40 dager siden betalte jeg for spille tid i 1 måned, og så da tiden er over får jeg mail om at de har trukket penger fra kortet igjen fordi jeg har et slikt -betal automatisk hver måned- avtale med dem, men det har jeg aldri besilt. er bombesikker, fordi jeg husker at jeg valgt kun å betale for den ene måneden siden jeg viste at jeg skulle slutte on ikke så lenge.

 

Det er ikke et stor tap økonomisk, men veldig stort tap prinsepielt.

Lenke til kommentar
Vel, det kalles en subscription av en grunn. At du blir billet automatisk hver måned er helt normalt. Du må selv kanselere kontoen om du vil at den skal stoppe. På samme måte som alle andre ting du betaler for hver måned.

 

No no no..

Måneden før betalte jeg 13 euro og fikk 30 dager spille tid, og da de 30 dagene hadde gått fikk jeg mail om at accounten var lukket intil betaling.

 

Akkurat det samma gjorde jeg igjen, med det ble plutselig til en subscirpton.

jeg er nesten 100 % sikker på at jeg ikke bestilte noe subscripton fordi jeg viste at jeg skulle slutte.

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar
Vel, det kalles en subscription av en grunn. At du blir billet automatisk hver måned er helt normalt. Du må selv kanselere kontoen om du vil at den skal stoppe. På samme måte som alle andre ting du betaler for hver måned.

 

No no no..

Måneden før betalte jeg 13 euro og fikk 30 dager spille tid, og da de 30 dagene hadde gått fikk jeg mail om at accounten var lukket intil betaling.

 

Akkurat det samma gjorde jeg igjen, med det ble plutselig til en subscirpton.

jeg er nesten 100 % sikker på at jeg ikke bestilte noe subscripton fordi jeg viste at jeg skulle slutte.

Ja jeg gjorde også det samme. Valgte å betale for kun 1 måned. Er hvertfall veldig sikker på det, fikk det intrykket hvertfall. Om jeg har et "subscription" nå er det meget missvisende på betalings siden hvertfall.

Lenke til kommentar
Vel, det kalles en subscription av en grunn. At du blir billet automatisk hver måned er helt normalt. Du må selv kanselere kontoen om du vil at den skal stoppe. På samme måte som alle andre ting du betaler for hver måned.

 

No no no..

Måneden før betalte jeg 13 euro og fikk 30 dager spille tid, og da de 30 dagene hadde gått fikk jeg mail om at accounten var lukket intil betaling.

 

Akkurat det samma gjorde jeg igjen, med det ble plutselig til en subscirpton.

jeg er nesten 100 % sikker på at jeg ikke bestilte noe subscripton fordi jeg viste at jeg skulle slutte.

Kanskje de endret på hvordan den fornyer seg. Selv om det kanskje er dårlig forklart på siden, så kan jeg ikke konkludere med noe annet enn at du har missforstått ordet subsctiption... Jeg får ikke komt meg inn på den siden for å se hvordan det ser ut nå da, så skal ikke være så skråsikker.

Lenke til kommentar
Vel, det kalles en subscription av en grunn. At du blir billet automatisk hver måned er helt normalt. Du må selv kanselere kontoen om du vil at den skal stoppe. På samme måte som alle andre ting du betaler for hver måned.

 

No no no..

Måneden før betalte jeg 13 euro og fikk 30 dager spille tid, og da de 30 dagene hadde gått fikk jeg mail om at accounten var lukket intil betaling.

 

Akkurat det samma gjorde jeg igjen, med det ble plutselig til en subscirpton.

jeg er nesten 100 % sikker på at jeg ikke bestilte noe subscripton fordi jeg viste at jeg skulle slutte.

Kanskje de endret på hvordan den fornyer seg. Selv om det kanskje er dårlig forklart på siden, så kan jeg ikke konkludere med noe annet enn at du har missforstått ordet subsctiption... Jeg får ikke komt meg inn på den siden for å se hvordan det ser ut nå da, så skal ikke være så skråsikker.

 

Jeg trykka på noe som "make instant payment" AKKURAT slik jeg hadde gjort før da ting gikk slik jeg ville det skulle gå.

 

Veit hva subrcripton er og det er noe du vil holde deg unna vis du veit at du skal slutte :)

 

Men dunno...var vell sikkert jeg som gjorde et eller annet...

Men er litt rart når ting skjer selv da man prøver hardt å ikke la det skje..:p

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar

GOA aktiverte automatisk subscription renewal hos veldig mange for ei stund siden, og det var mye klager på warhammeralliance forumet. Det skjedde på kontoen min også, ETTER at jeg hadde manuelt kansellert. Jeg leste om det da det skjedde og fikk skrudd av dritten i tide, men en del ble trukket uten at de visste om det.

 

Har hørt så mye dritt om GOA at jeg ville passet veldig godt på når det gjelder de amatørene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...