Gå til innhold

Kurant 12' bærbar til jul?


espenah

Anbefalte innlegg

Heisann! Vi er på jakt etter en grei 12' bærbar som julegave til min lillesøster. Hun kommer til å bruke den mest til surfing og filmtitting, og muligens litt World of Warcraft (ikke noe krav). For meg virker 12' som den ideelle størrelsen for henne med tanke på portabilitet og maskinkraft. Hun er flittig bruker av DVD/CD brenner så den bør helst ha dette innebygget, og ikke være så altfor dyr.

 

Et alternativ jeg har sett meg ut er Multicom Xishan M720, med et par oppgraderinger. Men jeg har ikke klart å finne noe særlig info/tester omkring denne, så det gjør meg litt usikker.

 

Erfaringer med denne eller andre alternativer mottas med stor takk! :)

 

/espenah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå hatt en Fujitsu-Siemens Esprimo Mobile U9200 T5750 i et par måneder, og syntes 12" laptop er helt perfekt.

Stor nok til å skrive på, passe stor skjerm, og liten og lett nok til å dra med seg over alt.

 

Har også en liten Acer Aspire One med 8,9" skjerm, samt en Acer 15,4", men det er denne som brukes.

 

Satt inn en extra 2Gb minnebrikke. Var bare å åpne et deksel på undersiden, og sette inn brikken i den ledige plassen. Tok meg 1 minutt, og kostet 150,-.

 

Rask og fin maskin, som drar det medfølgende Vista uten problemer.

 

Virker veldig solid bygd i forhold til de fleste andre laptoper jeg har brukt. Gir et veldig godt intrykk.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=102309

Lenke til kommentar

Ja, denne virket også som et bra alternativ. Eneste ankepunktet jeg kan se er at denne maskinen bruker Intels litt eldre X3100 GMA grafikkløsning, mens Multicoms Xishan har X4500HD varianten. Ikke at jeg tror ytelsen er spesielt nevneverdig stor, men kanskje greit å velge den nyeste løsningen når man først går til innkjøp av ny maskin. Har egentlig ikke sett noen ytelsestester av X4500HD, så vet ikke helt hvor denne stiller.

 

På den andre siden så vet du hvertfall hva du får når du går for Fujitsu-Siemens, mens av disse tredjeparts maskinene kan det finnes litt ymse. Etter hva jeg har forstått så er det Clevo som leverer maskinene Multicom bruker, men jeg har ingen erfaring med Clevo heller.

 

Nevn gjerne enda flere alternativ, hvis det er noen andre som vil komme med innspill :)

 

/espenah

Lenke til kommentar

Etter litt undersøkelser ser det ut selve ytelsesforskjellen ikke er så stor, men at X4500HD støtter HD avspilling av video i hardware. Opp til 1080p vil jeg tro. Hun vil jo bruke maskinen til å se film, så dette er kanskje en fordel når hun kobler maskinen opp mot flatskjermen i tv-stua.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...