Gå til innhold

Free roam space-sim/rpg tråden


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Har en stund fasinert meg for typen spill "Free roam space-sims"(Vet ikke hva jeg skal kalle det, men dere skjønner sikkert).

 

Da tenker jeg på spill av typen: "Freelancer", "Spaceforce: Rogue Universe", "X" serien og "Elite" spillene for å nevne noen.

Desverre finnes det ikke så altfor mange av disse spillene, og det lages få.

 

Tenkte derfor åpne en tråd hvor vi som spiller slike spill kan diskutere løst og fast om nettopp dette.

 

Skal ikke si jeg har så mye erfaring med disse spillene, mesteparten har jeg bare hørt om, men har selv spilt Freelancer, "Spaceforce: Rogue Universe" og litt "X3".

 

Beste opplevelsen jeg har hatt må nok være Freelancer, var veldig hekta en stund, men har alltid endt opp med å

ønske mer av spillene enn det de har klart å tilby, Det jeg likte med spillet var kampene, tradingen, Intuitiv HUD, Måten man reiste på og at man kunne Lande på planeter og måtte snakke med folk for å få oppdrag, selv om nettopp den delen kanskje er litt oppskrytt, så var det unasett et friskt pust.

 

Spaceforce ga mer av det samme bare litt dårligere gjennomført synes jeg, Menyene var OK, flygingen gikk greit, voice acting kan potensielt dra et spill vanvittig mye ned og sende deg rett tilbake til den kjipe virkeligheten, heldigvis klarer dette spillet seg greit der, har fine raser(arter, kall det hva du vil) og ganske fine modeller med tanke på skipene stasjonene etc. Stort pluss til de som har lagd musikken!

 

X3 har vært det spillet som har skuffet meg mest (Og da snakker jeg om X3: Reunion og ikke X3: Terran Conflict som jeg har lest har fått kjempe kritikker), men har allikevel vært det spillet jeg har hatt mest lyst å komme mer inn i, men har blitt veldig skremt av bratt lærekurve og har mistet lysten. Har endt med etter noen timer spilt med at jeg har tatt pause, men etter pausen føler jeg heller for å finne et annet spill å spille på grunn av det. Forsåvidt dreper meste av stemmeskuespillet lysten min til å spille, synes rett og slett den delen er altfor dårlig utført. Men føler at jeg ikke kan omtale dette helt enda. Men igjen stort pluss for musikken, flott arbeid der (Legger personlig fort merke til den detaljen fort).

 

Mens jeg er i gang så finnes det et spill jeg er utrolig spent på, det er et MMO heter "Infinity: The Quest for Earth" og vil nok si det kanskje det er det mest lovende spillet noen gang innen denne sjangeren i følge hva jeg har sett og hørt hittil. Ta å søk etter navnet i google (regner med det er noen regler om linker her, så dropper det) og les og se litt bilder/film fra det, så blir nok dere frelst også skal dere se.

 

post-145704-1228434802_thumb.jpg

"Work in Progress" bilde fra spillet. Absolutt alt du ser på bildet er fullt rendrede 3D modeller, og hvis du vil kan du reise til månene i bakgrunnen, bare det i seg selv var nok til å få meg frelst.

 

Så hvis noen kan foreslå andre spill til meg som de har hatt gode opplevelser med så hadde det vært hyggelig, og kanskje vi kan få i gang litt diskusjon om slike spill.

 

Håper ikke jeg er den eneste som er facinert av sjangeren?

 

PS. En bedre tittel på tråden har kanskje vært på sin plass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt nysgjerrig på denne sjangeren selv, men jeg er ute etter noe ENKELT. Jeg har spillt en del gamlespillet "Starblade" i sin tid der karakteren hadde et romskip og skulle fra planet til planet for å handle. Det var en del action inn i bildet også. Et moderne spill i den duren (bare litt mer innviklet og rikere) hadde jeg likt.

 

Jeg har prøvd X3 men det er altfor vanskelig å sette seg i det for nybegynnere. Jeg er på utkikk etter noe betydelig forenklet, men likevel med en del muligheter. Helst ikke MMO.

Lenke til kommentar

Sitter å funderer på om jeg skal kjøpe X3: Terran Conflict på steam. Spilte X3: Reunion litt før. Men, det var en rimelig ekstrem læringskurve på det spillet. Nå sies det at Terran Conflict skal være mer nybegynner vennlig, så kanskje jeg kommer sikkelig inn i spillet denne gangen.

 

Space-sim sjangeren fasinerer meg, og har et stort potesiale. Problemet til sjangeren har nok vært bratte læringskurver og kanskje lite intuitve GUI etc. Prøvde meg og på EVE online for en stund siden men kom aldri inn i dette spillet heller. Nå sies det at det er lettere hvis du har en corp som kan hjelpe til. Så kanskje dette spillet fortjener en sjanse til.

Lenke til kommentar

Har vurdert samme kjøpet, men er redd jeg kommer til å bli skuffet.

 

Hvis det kommer på tilbud en gang kan det hende jeg kjøper det, da jeg kjøpte X3: Reunoin kostet det bare 10$, så da slo jeg til.

 

Men siden jeg oppdaget spillet "Infinity: The Quest for Earth" så har det vært selve spillet jeg har ventet på i denne sjangeren. Har dere ikke sett noen filmer/bilder fra det så foreslår jeg at dere gjør det.

 

Infintys hjemmeside

Lenke til kommentar

Infinity så veldig lovende ut. Blir spennende å følge med det.

Installerte X3: Reunion igjen. Fikk et par times spille tid, eller det er å overdrive. Ble mest lesing i manualen og på forumet til x3 for å finne ut hvordan ting gjøres. Bestemt meg for å gi spillet en skikkelig sjanse denne gangen. Men, kommer sikkert til å gi opp som før :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...