Gå til innhold

Selger-skole etter studiespesialisering


Jaudu

Anbefalte innlegg

er litt usikker på hvilke programfag jeg skal velge, om jeg har valgt riktig for å bli bil selger etter jeg har blitt ferdig med de 3 år på studiespesialisering.

 

valgte

- Rettslære

- samfunnsøkonomi

- friluftsliv.

 

holder dette krava til et bil selger studie eller noe etter skolen?

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, trur ikke utdannings kravene for å bli bilselger er så høye

Bilselger kurs på bilselgerskolen (eller hva den nå heter) er bare bortkasta

skaff deg heller noe salgserfaring innen en eller annen bransje (dagligvare, elektro ol.) for å kunne vise til tidligere erfaring med salg og jobb med menneske skillsa dine så går det nok bra :)

Lenke til kommentar

Samfunnsøkonomi er vel ikke særlig relevant - det må i så fall være for å kunne analysere hvor godt markedet for bilsalg vil komme til å bli. Og friluftsliv ...?

 

Jeg vet ikke hvor mye en bilselger trenger å kunne om regnskap og slikt, men om man får litt ansvar følger vel slike oppgaver med. Da kan det være greit å ta bedriftsøkonomi.

 

Bruk Google/Wikipedia for å lese mer om samfunnsøkonomi, bedriftsøkonomi og evt. andre alternativer, og gjør deg opp en egen mening.

Lenke til kommentar

Men er du en god selger? Man kan ikke utdanne seg til dette, man må først og fremst ha talent. Tviler sterkt på at man trenger en dag på skole for og selge biler, er man en kremmersjel og kan litt om bransjen så vil jeg tro det er alt du trenger.

Du kan jo prøve og finne deg en kveldsjobb e.l i bilbransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...