Gå til innhold

CMS til personlig hjemmeside


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger da et cms. Har til nå brukt cutenews.ru, ser nå etter noe kraftigere.

 

Innhold på siden er/blir :

 

Dynamisk innhold:

• Blogg (vanlig blogg utseende osv)

• Nyheter (på framsiden)

• film anmeldelser (artikkel format)

• Gallery (med mulighet til å vise siste bilder på framsiden)

• Gjestebok (evnt mulighet til siste innlegg på framsiden)

• Evnt et forum (skal bruker CMS til en annen side også..)

 

Statiske sider:

• Venner

• Linker

• Om meg siden

• Bilder

• Downloads / musikk

 

Dette vil jeg ha av CMS systemet.

- Mulighet til flere kategorier.

- Enkel editor helst med WYSIWYG.

- Søke mulighet på sidene som er opprettet

- La google bot gå igjennom sidene slik at folk finner den (dette som blir kalt SEO?)

- RSS

- Mulighet til å vise mest populære

- Mulighet til å ”rate” innlegg

- Siste artikler lagt til

- Arkiv muligheter

- Kommentarer (med spam beskyttelse)

- Antall visninger

- Auto link words – Linker automatisk gitte ord i artiklene

- Related posts – Gi meg sjanse til å bestemme relaterte poster enkelt

- Polls in posts – sier seg selv

- Lett mulighet for å laste opp filer til CMS (og gjerne mulighet til å spille av film i artikler)

 

Har prøvd joomla en del nå, men synes så langt det virker ulogisk og tungvindt. Vurderer også drupal og wordpress, men er åpent for alt.

 

Det er ønskelig med koblinger mellom gallery osv og cms'en.

 

 

Håper på gode svar :)

 

ekstra: Ellers har jeg en side for et lokalt lag, her kunne det vært greit om cms'en kunne gi adgang til å endre alle sider enkelt (folk som kan 0 om html osv). Her kunne det bært nyttig med forum funksjon, som gjør at pr sak som blir opprettet er det mulig å få opprettet en forum post.

 

Redigert 05.12.08(14:23) - La til mere info

Endret av danif49
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

e107 har alt. bare at enkelte ting som bildegalleri må du laste ned og legge inn selv. det er så enkelt at du bare laster ned filen og legger den i en mappe som hetter plugin. å då finner du den i admin panelet ;)

 

Jeg vil påstå at admin delen er enklere og forstå enn med joomla. eller generelt egentli ;)

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar

Får se på e107 litt nærmere da.

Men med et raskt søk fant jeg mange som mente joomla var bedre.

Har igjen funnet at mange mener drupal er enda bedre enn joomla igjen:|

 

Fant en side basert på Geeklog som er et annet valg og til slutt er det jo wordpress.

 

Men en av de tingene som er viktig for meg er mulighet til statiske sider.

 

Takk for innspill så langt

Lenke til kommentar
Tror ikke det er en ting som blir nevnt her som Wordpress ikke kan gjøre ved hjelp av noen fine plugins. 2.7 blir lansert i dag :D

 

Hei ok.

 

Men er ikke joomla mye kraftigere enn worpress?

Vil gjerne ha et godt system som jeg kan bruke til det meste.

Og gjerne andre prosjekt senere :) (som f.eks side for en lokal forening)

 

Men om du går god for wordpress avslutter jeg joomla prosjekte å tester det!

Endret av danif49
Lenke til kommentar

Wordpress kan brukes til det aller meste, men om du skal ha det slik som du har forklart i førstepost så må du enten finne et tema som passer deg eller modifisere noe selv. Det er fullt mulig, men tar litt tid å sette seg inn i. Også trenger du et par plugins for endel av funksjonaliteten du etterspør.

Lenke til kommentar
Wordpress kan brukes til det aller meste, men om du skal ha det slik som du har forklart i førstepost så må du enten finne et tema som passer deg eller modifisere noe selv. Det er fullt mulig, men tar litt tid å sette seg inn i. Også trenger du et par plugins for endel av funksjonaliteten du etterspør.

 

Hei

 

Er klar over det med templates, og er forbredt på den jobben det måtte gi (gjelder jo stortsett alle cms?)

At wordpress klarer det tviler jeg egentlig ikke på, men egner det seg bedre enn f.eks joomla eller andre?

 

Siden det gjelder er dan-inge.flobergseter.net

Endret av danif49
Lenke til kommentar
Wordpress kan brukes til det aller meste, men om du skal ha det slik som du har forklart i førstepost så må du enten finne et tema som passer deg eller modifisere noe selv. Det er fullt mulig, men tar litt tid å sette seg inn i. Også trenger du et par plugins for endel av funksjonaliteten du etterspør.

 

 

Bruk Wordpress. Wordpress er kraftig nok. Jeg bygger et helt community basert på Wordpress akkurat nå ;)

 

Hei

 

Ser slik det er nå ut som det blir worpress.

Dette ser enkelt og greit ut, og enkelt og lage statiske sider/permalink, noe som er greit da jeg har disse ferdige i dag.

 

Det som gjør er at jeg enda vurderer joomla er at det virker som det har mere muligheter, men det ser ikke ut som jeg bruker det, denne gangen.

 

Ellers vurderer jeg ez-cms som tydeligvis er et godt produkt.

 

Mest trolig blir det wordpress

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...