Gå til innhold

problemer med anno 1701

Anbefalte innlegg

Skrevet

kanskje et "long shot" å poste dette da det er et ganske så gammelt spill, men prøve likevel.

Jeg har problemer med å få nok "merchants" på øya mi. Jeg VET at jeg har de de trenger, lamp oil, chocolate, theatre osv osv, men de blir aldri fler. Har massevis med citizens som bare "venter" på å oppgradere seg , men ingenting skjer. Har masse ressurser, penger osv, mend antallet merchants står konstant på 140, og det har ikke endret seg på minst 45 min spilling..Er det noe jeg overser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm,

er ca 6 månder siden eg spillte det sist.

husker at det var litt stress å få konfertert folket til neste generasjon.

om du trykker på citysquare vil du se hva de trenger,

man trenger å dekke husene men kirker, universitet og de serverdighetene de trenger.

så det blir en del bygging av de samme konstruksjonene over hele områdene dine.

man må også ha nok folk i den klassen som er klar for neste generasjon før det skjer.

noe eg fant ut i spillet var at TingTarTid:P

vet ikkje om det er så mye til hjelp...., men viktig å bruke handelsrutene, ha lett tilgang på etterspurte varer som beboerene trenger.

• 2 uker senere...
Skrevet

Sorry hvis dette er en bump og dere ikke liker det etc, men jeg kan prøve.

Det som avgjør om innbyggerne dine oppgraderer seg er i bunn og grunn humøret deres. Når alt av behov er i orden, må skattetrykket være så lavt at innbyggerne er konstant i "euphoric" humør. Den mørkegrønne farga. Tilgangen på varer må også være konstant, innbyggerne tolererer ikke periodevis tomme lagre av de varene som trengs for å få dem oppgradert. Erfaring tilsier at lagrene, når det gjelder alle forbruksvarer, ikke bør bikke under en 20 tonn.

Fordi du sier at du allerede har noen merchants, men at de andre ikke vil oppgradere seg, har jeg en teori om at problemet skyldes at den gjennomsnittlige velstanden til citizen-klassen gikk ned da de aller gladeste først tok steget. Du må derfor sette skatten ned til humøret til citizenene dine blir stabilt euphoric. Dette kan også løses ved å sikre at alle husstandene med citizens har culture. Sjekk det manuelt for alle hus i utkanten av omkretsen til teatrene.

Du må også passe på at du har nok bygningsmateriale, for det brukes noe av det i oppgraderingene. Er ikke helt sikker, men tror at oppgraderinga fra citizen til merchant krever bricks, wood og tools. Er du tom for en av disse, vil ikke husene oppgradere seg.

Håper kommentaren kommer til nytte, for deg, eller for noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...