Gå til innhold

Ny PC for gaming ca 10-11k


Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg bestemt meg for å kjøpe en datamaskin som skal brukes til nyere spill og multimedia. Den skal klare å kjøre å spille GTA IV glatt.

 

Jeg har foreløpig kommet fram til dette oppsettett:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=88460

 

Jeg er litt usikker på hovedkoretet og skjermen.

 

Greit om noen kan fortelle meg om disse delene passer godt sammen, og om det er noe jeg eventuelt kan bytte ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det oppsettet blir alt for dyrt, husk at jeg trenger en skjerm, og jeg tenker å bruke cirka to tusen på den.

 

Altså, de komponentene jeg ikke er sikker på er: Hovdekort og ram.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe quad core. Og grunnen til at jeg ikke velger 4870-kortet er for at det i følge en del artikler utvikler en hel del varme og bruker mer effekt.

Jeg kjøper Antec 1200 for at det har veldig god kjøling og løsninger. Og jeg tror 750W på dette systemet blir litt "overkill"

Takker for all respons:)

Lenke til kommentar

Hvis du ruster opp riggen din med så fet cpu-kjøler er det veldig dumt å velge så slapp ram som du har valgt... Du bør vurdere å bevege deg over en FSB på 400mhz, og det er vanskelig med den rammen du har valgt. Kan være lurt å vurdere DDR2 8000 eller høyere. Første handlevogna du hadde inneholdt Mushkin EP2 1000mhz-ram, og den er veldig fin når du skal klokke litt lenger.

 

Ellers ser det bra ut. Dyr skjerm, men den er sikkert veldig bra. Fornuftig å velge god skjerm.

 

Ellers kan du nok se laaaaangt etter å spille GTA4 på full grafikk uten at det ser ut som et lysbildeshow.

Lenke til kommentar

Handlelista jeg pastet var kun veiledende, men med fokus på bla.annet høyere kvalitet på psu og kabinett, både på kjøling og støyisolering. det er jo selvfølgelig opp til deg å kjøpe det du er ute etter.

 

newman: Om trådstarter har tenkt å bevege seg over FSB400 så bør han ha noe annet enn originalkjøleren uansett, da er f.eks. Xigmatek sin HDT-1283 et godt alternativ til en ok penge. Jeg har flere av de i bruk, og er veldig fornøyd med kjøling og støynivå på bla.annet overklokket Q6600.

 

Edit: Ser uansett ut til at GTA IV er så sloppy porta fra konsoll at du kan drite i å kjøre annet enn medium kvalitet på nåværende passe high-end hardware. Jeg ville vurdert et GTX280 kort eller HD4870X2 for å få maks ytelse på 24"... Ser personlig ikke vitsen, kan like gjerne spille driten på konsoll.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...