Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en klikker under oppstart


Anbefalte innlegg

Har hatt et problem lenge nå, og det er at PC-en henger seg hver gang jeg restarter den. Det skjer når jeg starter maskinen og den kommer til den XP-logoen og progressbaren. Progressbaren stopper plutselig bare og ingenting skjer.

 

Det som er rart er at dette kun skjer når jeg restarter og som regel ikke når jeg slår av maskinen på vanlig måte. For å starte PC-en riktig uten at den skal klikke igjen må jeg skru strømforsyninga av og på og så trykke på knappen på PC-en for å slå på.

 

Har formatert PC-en flere ganger og har fortsatt det samme problmet hver gang, så kan ikke være noe jeg har innstallert som gjør dette tror jeg. Kan det ha noe med at kanskje noen deler inni PC-en er montert feil? Eller har dere noen andre forslag til hva dette kan være?

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt et problem lenge nå, og det er at PC-en henger seg hver gang jeg restarter den. Det skjer når jeg starter maskinen og den kommer til den XP-logoen og progressbaren. Progressbaren stopper plutselig bare og ingenting skjer.

 

Det som er rart er at dette kun skjer når jeg restarter og som regel ikke når jeg slår av maskinen på vanlig måte. For å starte PC-en riktig uten at den skal klikke igjen må jeg skru strømforsyninga av og på og så trykke på knappen på PC-en for å slå på.

 

Har formatert PC-en flere ganger og har fortsatt det samme problmet hver gang, så kan ikke være noe jeg har innstallert som gjør dette tror jeg. Kan det ha noe med at kanskje noen deler inni PC-en er montert feil? Eller har dere noen andre forslag til hva dette kan være?

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

 

Nå vett ikke jeg helt men hvor gammel er hardisken din?

Lenke til kommentar

hei!

 

siden pcèn fryser under oppstart kan være et program eller noe du har installert som gjør. muli du kan gå inn på kjør(win-tast+R) i windows og åpne "msconfig" her kan du luke ut unødvendige oppstarts programmer.

 

men siden du har prøft å formatert disken og det samme skjer når du har en "clean install" av windows så er det ikkje sikkert at det har noe med program å gjøre.

 

kan være du må inn i bios og stille på noe der, om du har overklokket pc?, så kan dette skje.

har du noen konflikt mellom hardware?

 

noe annt som kan fungere er å "flashe" BIOS. men dette igjen fører risiko for korrupt CMOS om det skulle oppstå en feil. om du velger å oppdatere BIOS, ta i vertfall forhonds regler, sjekk boot prioriteringer, hvilken støtte du har der. kan du bruke usb osv.

 

dette sier eg fordi dette er noe eg akkurat har vert borti.

det skjer sjelden feil når du flasher fra DOS. men skulle det skje noe så sørg for at du har mulighet til å ordne det uten å måtte hente inn en ekstra maskin.

Endret av auto82
Lenke til kommentar

AiZZe: Hmm, vet du om det er noe måte å fikse dette på?

 

 

auto82: Har ikke overklokket PC og har heller ikke merket noen konflikt med hardware.

 

Er litt skeptisk til å gå inn i bios selv.. Om jeg skal fikse noe i bios så tror jeg i hvert fall at jeg få noen som har litt peiling på det til å sjekke det ut ;)

 

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...