Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

litt assistanse?:P litt disk prob:P

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg ska innstalere OS på en disk. helt ny pc. men når eg ska instalere os så kommer jo d første. velge partisjon å alt d. så starter jo den på nytt som den ska. men gjør samme prosessen på nytt igjen. akk som om den ike finner disken når den ska sarte på nytt igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, skriv norsk istedenfor sms språk, så folk skjønner hva du spør om. Emnetittelen kan du sikkert fikse på også.

Etter første del av installasjonen kan du stikke inn i bios og endre first boot device til harddisken du har installert os'et på.

Skrevet
For det første, skriv norsk istedenfor sms språk, så folk skjønner hva du spør om. Emnetittelen kan du sikkert fikse på også.

Etter første del av installasjonen kan du stikke inn i bios og endre first boot device til harddisken du har installert os'et på.

for det første: slutt å klag!

for det andre : hjelp så godt du kan

for det treje: den hjelpen du ga hjelper ike. det er seff alt prøvd!

Skrevet

Hvilket OS er det du prøver å innstallere? Win Xp, Vista?.....

å hvilken hardware har du, tenker da først å fremst på hovedkort å harddisker.

Når du innstallerer XP får du spørsmål helt i begynnelsen om du vil innstallere 3 parts drivere, du må da trykke F6 å sette i driver disketten/cd'n eller så finner ikke maskinen harddisken.

Når det er sagt, så har jeg innstallert XP fint uten å måtte gjøre dette også.

Skrevet
Hvilket OS er det du prøver å innstallere? Win Xp, Vista?.....

å hvilken hardware har du, tenker da først å fremst på hovedkort å harddisker.

Når du innstallerer XP får du spørsmål helt i begynnelsen om du vil innstallere 3 parts drivere, du må da trykke F6 å sette i driver disketten/cd'n eller så finner ikke maskinen harddisken.

Når det er sagt, så har jeg innstallert XP fint uten å måtte gjøre dette også.

jeg har tenkt å installere xp pro;) eg får opp alternativ om å trykke f6 får å kunne installere noe ekstra. var inne på den no iste. men eg har ikke noen driver cd til en hdd liksom:P eg har 2 samsung 3.5 s-ata disker og hovedkort er asus m3a32-mvp deluxe, 4 gb musckin ddr2 (er litt usikker på kossn det skrives:P)gpu 4850. cpu amd 9950 bl

eg har også installert xp før uten å måtte gjøre dette:P

dette er første gang jeg trenger hjelp faktis. er egentlig peas of cake:P

Skrevet

Aha, da misforstod jeg. Da må du finne s-ata driverne til hovedkortet ditt fra asus sine sider,få de ut på en diskett og installere disse ved hjelp av f6 på begynnelsen av installasjonen. Da skal du finne harddiskene dine senere i installasjonen.

Skrevet
Aha, da misforstod jeg. Da må du finne s-ata driverne til hovedkortet ditt fra asus sine sider,få de ut på en diskett og installere disse ved hjelp av f6 på begynnelsen av installasjonen. Da skal du finne harddiskene dine senere i installasjonen.

tusen takk:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...