Joakim Skurk Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Naboen har spurt meg om jeg kan bytte skjermkort, ram osv. Hun har alle komponenter, og jeg lurer på hva som er rimelig å ta for jobben(jobben i seg selv er jo rimelig simpel)?Jeg har hjulpet henne så mye gratis, så denne gangen ville hun betale for seg. Noe hun skal få lov til.
TommyGun77 Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Er det bare RAM og skjermkort, er det rimelig å ikke ta betalt. Skal du sette sammen en hel pc burde du få noe. Feks. en god hjemmelaget middag Endret 2. desember 2008 av TommyTheGun
E.C. Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Støtter han over Om hun så absolutt vil betale så kan du jo få en mere symbolsk femtilapp. Jobben tar neppe lengre tid enn 15 minutter og da blir det som en normal timelønn
Joakim Skurk Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 (endret) Vel, det skal inn noen flere komponenter, men jeg vet ikke hva alt er enda, da hun selv ikke er så PC-kyndig og ikke visste hva alt var. Men jeg skal jo i tilleg koble opp PC'n på nytt, sette opp 2 ekstra skjermer så hu får kjørt dual+ koble den til TV'n og lære henne litt. Vil nok bli litt mer tid. Men jeg har vel fått svar. Blir vel en symbolsk hundrelapp tenker jeg. Så har jeg råd til en aldri så liten(stor) kebab! Endret 2. desember 2008 av LueDotten
E.C. Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Tenkte faktisk å skrive kebab, men fjernet det i siste liten
Stigma Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 (endret) Ta vanig timelønn. Hva tjener du i timen i din jobb? bruk det. Hvis du ikke har jobb så er det noelunde normalt å få rundt 120-150/timen for en typisk student-jobb. Det blir rimelig i mine øyne. Da får du 50-100kr for en sånn enkel jobb, og det er det helt sikkert verdt for en arbeidene voksen person å slippe å stresse med det selv. EDIT: Dvs. egentlig så tar jo proffe folk 500+ kroner pr. påbegynnte time for slik arbeid, så du kan jo egentlgi ta betalt opp så høyt som det, men jeg anntar fra det du skriver at du ikke er ute etter å vite hvor mye du kan ta, men heller hva som er rimelig. -Stigma Endret 3. desember 2008 av Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå