Gå til innhold

Gaming, i7 + 2x280, maks 22k?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Skal kjøpe meg PC til jul, og ønsker veldig høy ytelse i spill, samt PC'en skal brukes til applikasjoner som Photoshop, videoredigering og annen utvikling.

 

Jeg lurer på

- Hvor mye bedre ytelse får jeg med 2x280 vs 1x280?

- Hvor mange watt PSU trenger jeg til i7 920 + 2x280?

- Jeg hører snakk om at du bare kan kjøre en skjerm i SLI? Er det bare tull? Jeg er avhengig av to skjermer.

 

Jeg ønsker å kjøpe en ferdig PC med garanti (er lei av å bygge PC'er, hvor en eller annen ting alltid ikke skal fungere skikkelig). Så langt jeg kan se er det bare komplett som leverer i7 med 280 i SLI. Multicom f.eks. har ikke SLI som alternativ i sin konfigurasjon. Noen som vet om noen andre som leverer dette?

 

Øvrige ønsker i konfigurasjonen er:

- Blu-ray leser m/DVD brenner el. Blu-ray brenner

- 6 GB minne

- VelociRaptor 150/300GB (?)

- 1TB ekstra disk

- Godt lydkort

 

Budsjettet mitt er 22.000,- eksl. skjerm/tastatur/mus.

Endret av ven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyeste nvidia driver har støtte for multiskjerm i sli.

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_180.48_whql.html

 

Jeg har 2x280.. Hjelper en del med 1 kort til, men om det er verdt det er en annen sak.. Du drar jo ut omtrent alt med et kort.. Får ikke dobbel ytelse, men det hjelper mye

i nyere titler med sli støtte.

Jeg vil anbefale corsair 1000 wateren.

Den bruker jeg.. Drar oppsettet mitt uten prob.

Endret av Solomon
Lenke til kommentar

Anbefaler deg SLI/CF om du skal bruke to skjermer til mer enn bare enkle skrivebordsapplikasjoner. Jeg kjørte et enkelt kort med to skjermer som begge krevde en del fra skjermkortet. Endte med at skjermkortet knelte og fikk stadig GPU Recovery og artifacts.

 

Når det gjelder nettbutikker så kommer jeg bare på Alienware, som jeg regner med kan levere det du trenger.

Lenke til kommentar

Nja, hva jeg "trenger" eller ikke er ikke så relevant, jeg vil ha høyest mulig stabil FPS, med høyest mulig kvalitet.

 

Mulig det bare er single GPU som er løsningen, jeg vet ikke. Jeg er usikker på hvordan microstuttering gir seg utslag på 70-80+++ fps, da de fleste eksemplifiserer det på lave fps rundt 20-30, noe som i seg selv er håpløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...