Gå til innhold

Opera i medvind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan tjener egentlig selskap penger på nettleserne sine?

http://www.opera.com/company/investors/faq/#faq3

 

Jeg bruker opera mobile på min smart telefon og det er det beste du kan ha på den fronten tror jeg . Men jeg bruker det aldrig på min maskin hjemme "tester det i ny og ne" det kommer med for mye innebygd dritt som skal på død og liv gjøre alt for deg "ja men på en buggete måte feks torrent og dl manager" Dessuten er det treigt og du må gjøre mye for og bli kvitt en del av de unødvendige funksjonen som er der fra før.. Bruker det også på wii selv der er det ikke overbloata . Det ser ut som gratis versjonen blir dårligere og dårligere mens de du betaler for blir bedre. Godt og høre at de tjener penger på softwaren sin da.

Det var da voldsomt. All denne ekstra funksjonaliteten ligger jo skjult med mindre du faktisk aktiverer det.

 

Dessuten har PC-versjonen blitt mindre bloated, UI-messig, etter at den ble gratis. Før den ble gratis var den jo full av knapper og tull over alt.

 

Opera har alltid hatt mye funksjonalitet, så påstanden din om at den har blitt dårligere etter at den blir gratis henger ikke på greip. Den er jo både mer kompatibel, raskere og mer stabil nå.

 

Kan du ikke fortelle litt om hva du føler at du må bli kvitt av unødvendige funksjoner da?

 

Nedlastingspanelet i Opera er jo regnet for å være den beste i noen nettleser, forøvrig.

 

Synes du bør roe deg litt ned og ikke lire av deg så mange åpenbare overdrivelser som dette.

Lenke til kommentar

Opera er best, ingen protest! Kan man bruke snarveier og mousegestures i Opera så er det utrolig hvor mye snacks den har. Problemet er jo at folk flest ikke kjenner til dette og heller ikke har evne/vilje til å lære seg dette. Opera var først ute med bla. tabbed browsing og sesjoner av de mer kjente browserne. Ting som mozilla og ie først kom med lenge etterpå uten tillegg.

Lenke til kommentar

Før noen kommer med påstanden: Ja vi vet at Firefox har mouse gestures og { Sett inn tilfeldig fin funksjon i Opera her } tilgjengelige som tilleggspakker.

 

Og for de som aldri har prøvd mouse gestures, det er så himmelsk fantastisk at du blir på gråten hver gang det ikke virker i windows utforsker/andre programmer.

Lenke til kommentar
Før noen kommer med påstanden: Ja vi vet at Firefox har mouse gestures og { Sett inn tilfeldig fin funksjon i Opera her } tilgjengelige som tilleggspakker.

 

Og for de som aldri har prøvd mouse gestures, det er så himmelsk fantastisk at du blir på gråten hver gang det ikke virker i windows utforsker/andre programmer.

 

Indeed, men du skrev feil :p Eller har FireFox fått mouseguestures også nå..?

 

Edit: Nesten hver gang jeg får inn en PC som jeg skal gjøre et eller annet internettrelatert så må jeg høyre-venstreklikke 5-6 ganger før jeg kommer på at jeg ikke sitter i Opera igjen :p

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Indeed, men du skrev feil :p Eller har FireFox fått mouseguestures også nå..?

 

Edit: Nesten hver gang jeg får inn en PC som jeg skal gjøre et eller annet internettrelatert så må jeg høyre-venstreklikke 5-6 ganger før jeg kommer på at jeg ikke sitter i Opera igjen :p

 

hm... ble kanskje litt flokete skrevet, men budskapet kom jo fram!

 

Hurra for Opera :D

Lenke til kommentar
Indeed, men du skrev feil :p Eller har FireFox fått mouseguestures også nå..?
Med plugin får man mouse gestures.

 

Mye av den funksonaliteten man har i Opera trenger man plugins for å få i Firefox.

Hvis man har mange plugins kjørende i Firefox bruker man i hvertfall like mye ressurser som Opera. Nå med 5 faner oppe bruker Opera ca 90MB RAM og 0-1% av prosessorkraften.

Lenke til kommentar
Indeed, men du skrev feil :p Eller har FireFox fått mouseguestures også nå..?
Med plugin får man mouse gestures.

 

Mye av den funksonaliteten man har i Opera trenger man plugins for å få i Firefox.

Hvis man har mange plugins kjørende i Firefox bruker man i hvertfall like mye ressurser som Opera. Nå med 5 faner oppe bruker Opera ca 90MB RAM og 0-1% av prosessorkraften.

 

Ja man trenger plugins... Der sa du det...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...