Gå til innhold

webmin på linux server, godt som kontroll panel?

molland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg ville jo hatt ett kontroll panel for meg selv på min server, linux. Er da webmin det jeg trenger? Jeg har installert den men har ikke helt funnet ut av den ennå.

Frode

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg funker det utmerket i hverfall. Både for kontroll og oversikt, samt et visst GUI. Kjører Ubuntu server, og er hel fersk i Linux.

Skrevet

Hei

Jeg har da nok ikke fått hele oversikten jeg, er vant med cpanel fra andre hotell. Har du noen rå tips til å begynne med :)

Frode

Skrevet (endret)

Fant ut at Webmin er inkludert i standardinstallasjonen av Solaris 10, så det sier litt. Skal benytte meg mer av dette verktøyet. Pass på at Webmin bruker https og ikke vanlig http. Skal man kunne bruke Webmin på en sikker måte, kan det lønne seg å ikke åpne porter for Webmin for innlogging utenfra. Bruk heller SSH port forwarding, eller gjør som jeg, sett opp VPN på brannmuren. Det fungerer.

Endret av stigfjel
Skrevet
Noen som kan gi meg en steg for steg om hvordan bruke webmin?

Gjerne med aktuelle screenshot av admin delen f eks

Frode

Er ikke helt sikker på hva du trenger hjelp til, men her er ihvertfall noe demo og screenshots.

Jeg installerte Ubuntu og webmin på en gammel PC, testet ut på den før jeg satte sammen serveren. Bruker nå bare noen av modulene som hører til webmin.

Lykke til :thumbup:

Skrevet

Hei

Ser jeg forklarte meg litt dårlig :) Det jeg mente med screenshots var att jeg kunne fått sett bilde av deres webmin i admin panelet og ellers.

Må jo så klart sladdes diverse info da :) Men sånn att jeg kunne fått sett hvordan det brukes.

Har ubuntu 8.10 og lamp installert og webmin siste versjon, men har ikke fått lært meg helt webmin.

Frode

Skrevet

Er det ingen som har noen tips til meg?

Står dønn i ro og finner ikke noen spesiell hjelp på nettet... har som sagt apache, mysql og php samt webmin og ubuntu 8.10

Frode

Skrevet

Du har fått webmin opp å gå og har logget deg inn? Hva er det du vil gjør med webmin? Gi litt mer info så er det nok hjelp å få.

• 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...