Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Feinsag vs. Bosch PMF 180 E


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en stund lånt en Feinsag av en kamerat. Jeg har lyst på en slik selv, men den er fryktelig dyr.

 

På Byggmakker har de en tilsvarende maskin fra Bosch; PMF 180 E.

Denne er vesentlig billigere, med ditto reserveblader.

 

Er det noen som har erfaring med denne? Selgeren sa at de har solgt ca. 200 av den og ikke fått noen klager, men en som jobbet der som hadde testet den sa at 'Den er bra, men det er ikke en Fein'.

 

Det tolker jeg dithen at den antakelig ikke er i stand til å ta de tyngste sagejobbene, men at den er helt grei til småarbeid. Dette holder forsåvidt til mitt bruk, men jeg er fortsatt ikke helt sikker.

 

Innspill og tips tas i mot med takk :) Finnes det kanskje enda flere alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fein er helt klart den beste, men som du sier så er den dyr. Fein er beregnet for proffesjonelle, derav prisen. Hvis du er en "avansert" amatør og kommer til å bruke den ganske mye, så er svaret enkelt hvis du har råd til det, hehe.

Generelt så klarer mannen i gata seg med en Bosch. Du har forresten minimum 2 år reklamasjonsrett på en Bosch også, så det skulle ikke være noen fare å gå for den ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei!

 

Jeg har en stund lånt en Feinsag av en kamerat. Jeg har lyst på en slik selv, men den er fryktelig dyr.

 

På Byggmakker har de en tilsvarende maskin fra Bosch; PMF 180 E.

Denne er vesentlig billigere, med ditto reserveblader.

 

Er det noen som har erfaring med denne? Selgeren sa at de har solgt ca. 200 av den og ikke fått noen klager, men en som jobbet der som hadde testet den sa at 'Den er bra, men det er ikke en Fein'.

 

Det tolker jeg dithen at den antakelig ikke er i stand til å ta de tyngste sagejobbene, men at den er helt grei til småarbeid. Dette holder forsåvidt til mitt bruk, men jeg er fortsatt ikke helt sikker.

 

Innspill og tips tas i mot med takk :) Finnes det kanskje enda flere alternativer?

 

Hei!

 

Har begge typene sjøl og du kan trygt velge sagen fra bosch. Bruker min masse i min jobb som tømrer og eneste forskjellen spør du meg er prisen pluss den bråker litt meir. Men er vel derfor vi har hørselvern;-)

Bladene er og billigere og det går det ein del av.

Lenke til kommentar

Fein sagene kommer i tre utgaver. Det varier med motorstyrke, om det er hurtigfeste og ikke minst medfølgende tilbehør.

 

Fein er uten tvil den beste, men fein tilbehøret er svindyrt. Så en må nesten finne ut hvor mye man har bruk for.

 

Selv har jeg denne i bosch, og er ganske fornøyd med den. Det runde bladet som medfølger er stort sett ubrukelig.

 

Ellers har bosch kommet med en blå bosch modell og li-ion batterier, og den er mulig å oppdrive for under 2000kr. Da er man noe friere fra ledninger osv om en ønsker det, og jeg kunne tenkt meg denne i tillegg til den grønne ledningsboschen min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en eldre modell av Fein, der delen der en fester verktøy er helt rund. Har kjøpt et sagblad til Fein-en for en liten stund tilbake, og ser at festet er taggete, som et tannhjul. Når eg skulle sage vrei sagbladet seg hvis eg matet litt hardt.

Er det mulig å bytte munnstykke på Fein til et nyere, som passer sammen med det taggete hullet i sagbladet eg kjøpte?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har en eldre modell av Fein, der delen der en fester verktøy er helt rund. Har kjøpt et sagblad til Fein-en for en liten stund tilbake, og ser at festet er taggete, som et tannhjul. Når eg skulle sage vrei sagbladet seg hvis eg matet litt hardt.

Er det mulig å bytte munnstykke på Fein til et nyere, som passer sammen med det taggete hullet i sagbladet eg kjøpte?

 

det er mulig å få en skive som fikser den saken, koster vel litt over hundrelappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...