Gå til innhold

25 mann patchwerk.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mye wiping her i dag, vi manglet nok healing på tankene til tross for at vi hadde 2 healere på MT og 5 healere på OT som tok imot Hateful Strikes. Jeg spiller prest og jeg spammet utelukkende Flash Heal, Renew og PW:Shield konstant, samtidig som jeg bruker alt av CDs så fort så og si så fort som mulig (Inner Focus, Shadow Fiend, Mana pots, Guardian Angel). Alle healerene sier at de også gjorde dette. Vi hadde over 37k dps, som skal være nok til å drepe han før Enrage. MT og OT er byttet om for dette encounteret, så MT har ca 25k HP og OT har ca 31k HP.

Jeg har dette gearet og denne speccen: Butchcassidy

Raid buffet (med flask) har jeg ca 1800 spell power, 18% crit, 80 haste, og litt under 400 mp5 mens jeg caster. De andre healerene våre ligger ca. litt over meg gearmessig.

Kan legge til at melee går i slimet så de ikke tar imot Hateful Strikes, og de får ikke en eneste heal heller. Det er tankene som dør, både MT og OT. MT healerene er to palas med 2k+ spell power som spammer non stop.

Endret av Imbakekeke
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke helt problemstillingen, hva er spørsmålet ? :)

HP'en til tanken ( 25k ) var ikke meget imponerende for å være helt ærlig, burde hvertfall nærme seg 30 000 før det egner seg til 25-man tanking?

Ellers burde du også bruke andre heals enn kun FH & Renew+Shield - Prayer of mending, lightwell ( sett den ved tanken ) - Greater Heal etc er også bra.

Skrevet
Ser ikke helt problemstillingen, hva er spørsmålet ? :)

HP'en til tanken ( 25k ) var ikke meget imponerende for å være helt ærlig, burde hvertfall nærme seg 30 000 før det egner seg til 25-man tanking?

Ellers burde du også bruke andre heals enn kun FH & Renew+Shield - Prayer of mending, lightwell ( sett den ved tanken ) - Greater Heal etc er også bra.

Spørsmålet er hva som går galt. :)

Altså, vår vanlige MT er OT på Patchwerk siden han har mest HP, og OT tar mer damage. Det skjer også at MTen vår med 30k+ hp dør fra Hateful Strikes.

Prayer of Mending healer også dps, noe som kan gjøre at de kan ta imot ett Hateful Strike dersom vi har veldig uflaks. Raidleader og MT (han som er OT her) ville ikke at det skulle være noen heals med som kunne heale andre targets, kanskje han tar feil her, og dps heller bør se på sin egen HP. Dersom de går over 50% hp så kan de bare hoppe i slimet igjen. Har ikke vært DPS her, så jeg vet ikke hvordan dette vil fungere for DPSen. Lightwell er dårlig imo, og ett Hateful Strike vil uansett fjerne HOT'en fra Lightwellen. Ett vanlig melee slag vil vel også være nok til å fjerne den HOT'en. Bruker ikke Greater Heal fordi det er viktigere at healene kommer så raskt som mulig enn det det er viktig at det kommer store heals som Greater Heal.

Skrevet

Paladinsa bruker vel Beacon of Light på OT? Flash Heal for prest har vel hvertfall jeg fått med meg at er det dummeste man kan spamme med, er jo ikke en sånn spillestil prester har, da må det da være bedre å time det sammen med en annen prest så Greater Healsa lander annenhver gang slik man gjorde på level 60.

Skrevet (endret)

Det var det vi ble oppfordret til å gjøre, men på neste try skal jeg kordinere forslaget ditt med de andre healerene slik at vi bruker større heals på en rotasjon. Jeg ser hvordan det kan være bedre. Siden jeg er alchemist og bruker trinketen så kan jeg nok kanskje klare meg ut dette korte encounteret ved å spamme flash heals. Serendipity sørger for å gi tilbake nok mana ved overheals sammen med alt annet av mana regen abilities. Men som sagt, tror det vil være bedre med Greater Heal rotasjoner og tilsvarende.

Endret av Imbakekeke
Skrevet (endret)

Som wolf sier, siden alle caster forskjellig er nok det ganske hardt, men gheal er fortsatt the way to go så vidt jeg har skjønt det.

Uansett jeg er paladin så bryr meg ikke så mye om priests =P Jeg bare pewpew bacon og spammer som f, funker fett ^^

Endret av Cosha
Skrevet

Vi bruker 1 MT og 2 hateful strike soakers.

Ser for meg at det vil hjelpe dere noe ettersom det gir dere mer tid til å toppe hatefulstrike soakerne. samt at det blir mindre sjanse for at MT/melee skal få hateful.

Skrevet (endret)

Vi hadde noen wipes på ham, men det gikk relativt greit når vi fikk inn to healers til, så vi var 7. Brukte 3 hateful strike soakers, men det var fortsatt hardt.

Endret av Knofle
Skrevet

Vi kjører med en OT.

Men husk på at hatefulls på 25 man hitter for 25k veldig ofte, store heals er et must her.

Jeg tror også at tankene er en smule undergearet. 35k HP burde være minimum for OTing.

Skrevet

Vi har desverre ingen bedre gearet tanker, er derfor vi må få optimalisert resten av raidet for å gjøre opp for dette. Jeg vet at Patch har blitt tatt av dårligere gearet raids enn vårt.

Jeg har kommet fram til at dersom det skal funke med kun en tank så må healere og tankene være bedre gearet. Når man får fordelt skaden ut over en tank til så går gearbehovet ned. Fikk overtalt raidleader til å teste med to OTs, og å slutte å be healere bruke kun raske spells. Gleder meg til å voldta liket til Patch der det ligger i morgen! :)

Skrevet

selv har vi en warrior med 27k til MT, en warrior med 31k på hatefull soak, samt en unholy DK med 28k som stepper inn med bone armor (eller nå hva det heter) for å lette på trykket.

Tatt han to ganger på denne måten.

Selv er jeg shaman og spammer Chain Heal og riptide, eneste heals jeg kan bruke uten å bli oom før han dør.

Patchwerk er den vanskeligste bossen i naxx25 imo.

Skrevet
selv har vi en warrior med 27k til MT, en warrior med 31k på hatefull soak, samt en unholy DK med 28k som stepper inn med bone armor (eller nå hva det heter) for å lette på trykket.

Tatt han to ganger på denne måten.

Selv er jeg shaman og spammer Chain Heal og riptide, eneste heals jeg kan bruke uten å bli oom før han dør.

Patchwerk er den vanskeligste bossen i naxx25 imo.

Chainheals?

Treffer du da ikke melee i bakgrunnen?

Healer selv som shaman og bruker kun riptide, lesser HW og imp earthshield.

Skrevet

chainheal er vel ikke akkurat ønsket nei, jeg wipet oss en gang pga jeg brukte Seal of Light + Holy Light Glyph ^^

Men Patchwerk er jo rngrgnrgnrgnrgnrgnr deluxe så det som funker for noen kan feile for andre.

Skrevet
MT og OT er byttet om for dette encounteret, så MT har ca 25k HP og OT har ca 31k HP.

Er dette buffed eller unbuffed? 25K HP buffed er ekstremt lite for en tank. Selv roguen min har nesten 24k HP buffed i 25-manns.

Hvis HP er så lav, så er sikkert def og armor også lavt. Gear opp i 10-manns og de lette bossene i 25-manns før dere tar Patchwerk.

Skrevet (endret)

Vi har MT warr med 35k hp og OT druids med ca 40-42k hp fullt raid buffet, med det var det ikke noe problem egentlig. druids har veldig høy avoidance og dodge hjelper mye på hateful strikes.

kanskje geare tankene litt mer i de andre wingene før dere prøver patchwerk igjen?

Endret av skarpen90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...