Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Masse fargede striper i oppstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skrur på pcen min og har kommet til login skjermen og logger på kommer det bare masse forskjellige farger opp på skjermen. Den starter fint i sikkerhetsmodus, men med små blå prikker rundt over skjermen.

Håper på raskt svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når jeg skrur på pcen min og har kommet til login skjermen og logger på kommer det bare masse forskjellige farger opp på skjermen. Den starter fint i sikkerhetsmodus, men med små blå prikker rundt over skjermen.

Mitt tips er minnetrøbbel

Skrevet

Mitt tips er minnetrøbbel

Noen ide om hvordan jeg får fikset dette?

Skrevet
Tror heller at det er drivertrøbbel, prøv å oppdatere skjermkortdriveren først.

Siden det skjer i safemode, som kun er standarddrivere, så mistenker jeg selve skjemrkortet, kanskje minnebrikkene på skjermkortet, eller kanskje selve gpuen.

Skrevet

Jeg hiver meg på de to ovenfor meg her. Høres mer ut som om det er noe i veien med grafikkortet framfor drivere eller programvare. Jeg hadde også slike farger og prikker da mitt skjermkort gikk i stykker. Eneste som var å gjøre var å bytte kortet på garantien.

Skrevet (endret)
Tror heller at det er drivertrøbbel, prøv å oppdatere skjermkortdriveren først.

Siden det skjer i safemode, som kun er standarddrivere, så mistenker jeg selve skjemrkortet, kanskje minnebrikkene på skjermkortet, eller kanskje selve gpuen.

Oops, leste visst feil, trodde at det fungerte normalt i safemode.

Da hiver jeg meg på det at VRAM kan være ødelagt så man får artifacts.

Hvis VRAM får feil så får du ofte artifacts, men hvis selve GPUen er

ødelagt så tror jeg at PCen vil fryse uten å gi artifacts.

Endret av E.C.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...