Gå til innhold

Oppgradering av HP Pavilion a6655

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe PC'en HP Pavilion a6655, og lurte da på om den er oppgraderingsvennelig. Det står ingenting om f.eks strømforsyning, og skjermkortet var litt dårligere enn jeg vil ha. Det står jo at den kan oppgraderes, men det kabinettet så litt lite ut. Jeg tenker på å kjøpe noe ala HD 4850 og eventuelt kjøpe større strømforsyning.

Etter hvert vil jeg også bytte ut hovedkort og prossesor.

Takk for all hjelp

Endret av TheLars
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg vurderer å kjøpe PC'en HP Pavilion a6655, og lurte da på om den er oppgraderingsvennelig. Det står ingenting om f.eks strømforsyning, og skjermkortet var litt dårligere enn jeg vil ha. Det står jo at den kan oppgraderes, men det kabinettet så litt lite ut. Jeg tenker på å kjøpe noe ala HD 4850 og eventuelt kjøpe større strømforsyning.

Etter hvert vil jeg også bytte ut hovedkort og prossesor.

Takk for all hjelp

Går sikkert greitt det, jeg har selv satt i nytt hovedkort, Mist 1000W Psu, HIS Radeon 4870 X2 2GB i mitt Kabinett HP 9161, i tilegg til en Thermaltake Blue Orb II, denne måtte jeg kutte av noen kjølefinner på, men alle kjernene i cpu'en ligger på ca 30 grader og da har jeg koplet på en Thermaltake Fanmate og stillt viften på laveste hastighet.

Skrevet (endret)
Så det er ett HP 9161 kabinett altså?

Men er det god plass i kabinettet da?

God plass er det ikke, måtte flytte på Sata kablene, knote for å få på kontakten til Cpu vifta, knote med strømledninger til kortleserne, heldigvis er Mist'en ikke så lang som andre 1000 Wattere, men skjermkortet er Dritstort! var så vidt jeg fikk plass til det, men jeg fant egentlig ut at jeg ikke trengte ett så kraftig kort, så jeg setter nok inn ett Hd 4850 isteden, men det er litt forskjell fra standard oppsettet:

Gammelt / Nytt

HK M2N68-LA (Narra) / Gigabyte GA-EG45M-DS2H

Cpu Amd Athlon X2 6000+ / Intel Quad Core E9300 2,5 (Klokket til 3Ghz)

Skjermkort Geforce8500GT / HIS Radeon HD 4870 X2 2GB

Hardisk 500GB / Harddisk 2 X 500GB

Cpu kjøler stock / Cpu kjøler Thermaltake Blue Orb II

PSU Ca 2-300W / Mist 1000W

Ram 4GB / Ram 8GB

Os Win Vista Home Premium 32bit / Os Win Vista Home Premium 64bit

Endret av Dragonlove
Skrevet (endret)

Ok takk for svar

Ok takk for svar.

Så et HD 4850 kort er det plass til ja... Har ikke så mye peiling på data, så vet du om det kortet passer sammen med hovedkortet?

Og ellers vil det være vanskelig og få byttet ut prossesoren?

Endret av TheLars
Skrevet
Ok takk for svar

Ok takk for svar.

Så et HD 4850 kort er det plass til ja... Har ikke så mye peiling på data, så vet du om det kortet passer sammen med hovedkortet?

Og ellers vil det være vanskelig og få byttet ut prossesoren?

Ja sålenge det kortet som står i bruker Pci Express (Noe jeg regner med det gjør) så skulle det gå greitt, det kortet jeg har i nå er egentlig 2 stk Radeon HD4870 i ett kort, lengden på det er vel nærmere 30cm, ett 4850 kort er vel sikkert rundt 15-20 cm.

Prosessoren går sikkert greitt å bytte ja, men det er ikke alle HP hovedkort som liker det, i tilegg er Bios'en låst så det er lite du kan gjøre der.

Jeg skiftet ut alt i min, pga at det ikke gikk å klokke Cpu'en i bios, i tilegg så skal jeg skifte HK for andre gang da Pci Express porten min ikke støtter 16X bare 4X (hastigheten på slotten)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...