Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Store problemer med XP pc - bluescreen, treg, og div.


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Jeg har en intel pentium 4 3,0 ghz

1024 minne

200 GB hardisk

navida gefore 8600

Pc men innstalet Windows XP. (en slik versjon som ligger lagret på hardisken som kan legges inn på nytt med CD eller disket som fulgte med)

 

Den har den siste tiden hat meget store problemer!

Det hele startet med at den ikke ville starte opp i det hele tatt, fikk bare opp den skjermen hvor jeg velger om jeg vil starte den vanelig, eller sikkerhetsmodus, og så loadet den og XP loding kom opp, og så fikk jeg en bluscreen i kanskje et halvt sek før den startet på nytt..

 

Dermed prøvde jeg å legge inn XP på nytt, noe som fungerte. iaf en liten stund.

Når jeg senere skulle starte maskinen min var det noe galt, den var fryktelig treg, og da snakker vi treg! Bare det å trykke på start linjen fikk maskinen til å henge seg, og tok kanskje 4 min før startlinjen åpnet seg. Jeg tenkte, jaja.

Da får vi prøve og legge inn igjen på nytt.

Jeg startet recovery cd'en gjorde som alltid (trykket OK) '

Da restarted maskinen med en gang, og ville ikke boote med XP,

eller ville ikke starte recovery. Fikk bare opp en feilmelding om at jeg bare kunne velge en partisjon? (jeg velger ikke noen ting på den, maskinnen har bare en partisjon + den skjulte med XP)

 

Etter mye googling fant jeg ut at jeg måtte laste ned ett program som jeg kunne boote fra min minnepenn, for å så slette "partisjonen" den stod av en eller annen merkelig grunn som "undifended" men etter at jeg slettet den, og la den til igjen fikk jeg kjørt restore.

 

Maskinen fungerte da helt pefekt, så jeg la inn det jeg pleier, kjørte windows update, la inn virus kontroll først av alt vel og merke.

 

alle drivere og alt ble oppgradert.

 

Den tok ja da flere restarts og det funket fint.

 

jeg slod den av i går kveld, og slo den på i dag.

Første gangen fikk jeg ikke noe bilde, måtte derfor bare slå den av, virket ikke som den bootet noe i det hele tatt egentlig. (Jeg hørte ikke det pipet jeg vanligvis skal høre når den starter opp)

 

neste gang fikk jeg bilde, den loadet, og denne gangen tok denne XP logoen kanskje 15 min før den forsvat, og så yttligere 10 før windows var oppe og gikk. Men nå er den slik grosalt treg igjen!!

 

Hva kan dette skyldes for noe?

 

noen programmer eller noe jeg kan kjøre for å sjekke at alt funker?

 

utrolig frustrerende..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...