Gå til innhold

[slett]


matsiboj

Anbefalte innlegg

3) Skal du ha FLAC må du laste ned sanger med det eller rippe fra cd.

 

5) Kjøper du f.eks Sansa Fuze eller Cowon D2 får du en spiller som har bedre lydkvalitet enn Ipod og med kraftigere forsterker som kan drive tyngre headset. Kjøper du en hodetelefon til over 1800 må du mest sansynlig ha en forsterker ved siden av. Bærebare spillere klarer vel å dra 80 ohm på det meste. De fleste ikke mer enn 32 ohm for at det skal bli noe bra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det stor forskjell på mp3 og. 128 kbit/s, som dessverre er ganske vanlig, låter som regel ikke veldig bra. Men tør påstå at de fleste vil ha problemer med å skille 256kbit/s med lame v2 og flac. Det er dog selvfølgelig litt tilfredsstillende å vite at det er lossless da, uavhengig av om man mener man hører forskjell eller ikke.

Lenke til kommentar

Nå, hvordan går det min hodetelefon kompis? Spammer litt jeg sånn at vi holder tråden i live...:p

 

"Josten": mp3 kan du få opp til 320 kbit/s og mer enn det sikkert, men det er det meste jeg har sett...

 

Glemte sikkert å fortelle trådstarter, men bitfrekvensen (det vi har snakket om: FLAC 1411, 128, 320 osv) er altså "kvaliteten" på lyden om du ikke skulle ha skjønt det :p

Lenke til kommentar

Sikker på det Josten? Jeg lastet bare ned et FLAC album (husker ikke hvilket) og selv jeg, en amatør bruker med kunn 500 sanger i biblioteket kunne høre at det var bedre. Når jeg gikk tilbake til en annen sang som hadde 128-320 i bits syntes jeg det hørte ut som om lyden "druknet" i sin egen bass. Det er akkurat som om FLAC klarer å fremheve diskanten og samtidig holde en fin bass... men dette medfører jo ikke at jeg laster ned FLAC som en gal. Laster fortsatt ned bare vanlige mp3 filer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...