Gå til innhold

Strømkabler til Radeon 4870

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig kjøpt et slikt kort av typen Powercolor. Det trenger imidlertid to 6-pins strømkabler, mens strømforsyninga på min HP Compac dc7800 minitårn bare har en 4-pins utgang. I mellomtida har jeg fått tak i 2 overgangskabler fra 4- til 6-pins og en som splitter en 4-pinskabel til 2 slike.

Spørsmålet mitt er: Får en slik koblinga igjennom maksbelastninga på skjermkortet på 160 W? Det er vel ikke uten grunn at en trengte 2 6-pins kabler.

(Jeg har sjekka på internett at strømforsyninga, som er på 365 W er tilstrekkelig for konfigurasjonen min. Jeg bestilte først en ny strømforsyning, men den var det ikke mulig å få festa i boksen, så det ga jeg opp)

Vennlig hilsen

Bjørn

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, det kan ikke fungere.

Du trenger faktisk fire 4-pins uttak på PSU hvis du skulle brukt overgang. Og da må de fordeles på to separate rails.

http://www.playtool.com/pages/psuconnector...html#pciexpress

Du trenger nok en annen PSU med mer kapasitet. Tallet 365W sier altfor lite om hva PSU klarer.

Takk skal du ha, også for den informative linken, sjøl om resultatet ikke var så oppløftende.

Jeg bestilte en ny strømforsyning, men den var det ikke mulig å få festa i kabinettet, siden skruehullene ikke passa, så jeg returnerte den. Trivielt, men en kan vel ikke ha en løs strømforsyning i kassa? Surt forresten at en ikke har standardisering på noe så enkelt.

Ellers har strømforsyninga mi bare en 4-pins utgang i tillegg til 2 ledige sata-utganger.

Fins det noen overgangskabler, slik at jeg kan bruke disse?

Bjørn

Skrevet

Problemet er at det er begrenset hvor mye strøm den ene 4-pins kontakten kan levere. En ting er at selve kontakten kan overbelastes, noe som medfører at den går varm og smelter. Det andre er at PSU kan levere begrenset strøm på en utgang (rail).

Overganger fra SATA kontakt til noe annet har jeg ikke sett.

Det er ofte et problem å utvide merke-PCer. Dell, HP, og andre velger gjerne sine egne løsninger.

Derfor er det så mange som velger å bygge sin egen eller kjøpe ferdigbygd med standard deler.

Skrevet

Enig, jeg hadde et tilsvarende problem med den forrige maskina mi, som var en Dell.

Men det er pussig at det er akkurat strømforsyninga som ikke skal kunne skiftes ut, syns jeg.

Ellers kjøpte jeg HP-en, siden jeg fikk den rimelig via jobben. Kanskje ikke så lurt likavel.

Bjørn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...