Gå til innhold

Hobby Konkuranse Skyttere Her?


Fotgrafen

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjøper 6,5 bruker jeg Laura ^^

Jeg betaler 20 øre pr 22.skudd. Å kjøper de via skytterlaget.

Geværet mitt er ikke Junior/Rekrutt, siden jeg er 18 :p

 

Har juksekuler (husker ikke hva de heter), som ser ut som 6,5 og passer i løpet. Så ligger jeg hjemme på stugulvet og tørrtrener. Hjelper veldig på stødighet og tålmodighet.

 

Har dere tatt tiden på dere selv når dere skyter? Jeg er alltid ferdig etter 1 min og 20 sek. rart det der:P da har jeg litt tid også hvis jeg får et klikkskudd, eller slurv ved ladning.

Skal si jeg får litt kjeft at jeg må ta det litt mer med ro:P Det sier når jeg skyter ute: Pang - Pang - - Pang - Pang -- Pang. Viss jeg tar det rolig så Pang--- Pang ---- Pang og videre. De sier jeg er for rask. hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er morro og høre på standplass: En sentrum - En sentrum i finalen, det er jo 10 skudd.

Engang jeg hadde skote og det er en annen som jeg kjenner som skyter, hele familien skyter da, og hun hadde like mange treff som meg, bare jeg hadde bare et par mer av inner. Men hun vant.

 

Engang spanderte jeg et par tiere på hun,gjett om at jeg var sur etterpå!

Lenke til kommentar
Bruker litt forskjellig tid når jeg skyter, avhengig av hvilken serie. En 5 skudd serie liggende går unna på rundt ett minutt. Knestående 5 skudd serie bruker jeg litt mer tid på, rundt ett og et halvt minutt. Stående 5 skudd serie bruker jeg nesten 2 minutter. Grunnlaget bruker jeg 3 minutter på, og litt av tiden går med på å skifte stilling fra stående til kne til liggende. Ikke så lenge siden jeg begynte å trene stående, så det tar litt tid. :p Omgangen skyter jeg på et og et halvt minutt.

 

Tørrtrening hjemme er absolutt å anbefale. Du trenger ikke sånne jukseskudd. Bare sikt på en kvist i veggen eller noe, og øv på å ta avtrekk. 20 minutter to ganger i uken, og du vil se at du skyter mye bedre etter en stund!

 

Noen som har fått en brukbar plassering på store stevner da? :)

 

Joda, jukseskudd er flott! Det er kjempe bra når man øver på stang og felthurtig. Når man trener hjemme blir det ofte slurving i øvingen, og tar ikke sluttstykket lang nok bak, og alt kiler seg når alt kommer til alt :p Det er også tyngere. Så det fungerer godt ;)

Lenke til kommentar
Det er morro og høre på standplass: En sentrum - En sentrum i finalen, det er jo 10 skudd.

Engang jeg hadde skote og det er en annen som jeg kjenner som skyter, hele familien skyter da, og hun hadde like mange treff som meg, bare jeg hadde bare et par mer av inner. Men hun vant.

 

Engang spanderte jeg et par tiere på hun,gjett om at jeg var sur etterpå!

 

Jeg ga bort 2 sentrum på knestående i junior klassen på landskytter steve. Du skal tro JEG var sur da!

Endte med 229 og manglet 2 sentrum som sto i naboen sin sive. Tenk å høre: Det mangler 2 skudd i skive 9 (husker ikke) og skive 10 har 7 sentrum. Makan til uflaks.

 

å det var grusomt....

Lenke til kommentar
Jeg har kun løp til 6,5x55, skal kjøpe meg ombyggingssett til 22lr senere. Kanskje kamre et løp til 6,5-284 også.

Så nå skyter jeg ikke noe særlig i vinterperioden, da jeg ikke har rifle til innebruk.

 

Jeg vil virkelig anbefale å skyte inne med 22.

Selv om det er gørr kjedelig i forhold til en 6,5. så er dette grunnleggende trening du vil ha sykt mye nytte av. ^^

Å det er SINNSYKT mye billigere :D

 

Bare bra å bruke 22 på utetreningene også, så sparer du penger i tilleg. :D

Lenke til kommentar

Jeg er skytter. Skyter i junior klassen. Har sliti veldig den sesongen her, både på ligg og på kne, så har ingen veldig gode resultater. Har en 349, og fikk 342 på LS(da hadde jeg nerver da!). Men nå er det ny sesong, så da satser jeg på noen bedre resultater!

 

Det var noen som snakka om junior og "ikke-junior" stokk på saueren her. Vi har målt en gang, og det var veldig liten forskjell på de. Det var bare litt forskjell på pistolgrepet.

 

Og om tørrtrening: hvis jeg ikke husker helt feil var det noen som sa at det absolutt var å anbefale å ha "klikk-kuler". Den hadde noe med tenn-nåla å gjøre, at den tok fortere skade uten sånna skudd. Det har en slags fjæring i "knallen" (Burde bruke mine kuler mer... :p)

Lenke til kommentar
Det er morro og høre på standplass: En sentrum - En sentrum i finalen, det er jo 10 skudd.

Engang jeg hadde skote og det er en annen som jeg kjenner som skyter, hele familien skyter da, og hun hadde like mange treff som meg, bare jeg hadde bare et par mer av inner. Men hun vant.

 

Engang spanderte jeg et par tiere på hun,gjett om at jeg var sur etterpå!

 

Jeg ga bort 2 sentrum på knestående i junior klassen på landskytter steve. Du skal tro JEG var sur da!

Endte med 229 og manglet 2 sentrum som sto i naboen sin sive. Tenk å høre: Det mangler 2 skudd i skive 9 (husker ikke) og skive 10 har 7 sentrum. Makan til uflaks.

 

å det var grusomt....

 

HAHA, den er lei. Hvilken klasse skyter du foresten? Junior eller klasse?

 

Jeg har vært med tre ganger til nå, men ikke skyti på feil skyve. Lå an til en grei finaleplass med 17 inne på rad, men så kom 9,9 som vanlig... :ohmy:

Lenke til kommentar
Bruker litt forskjellig tid når jeg skyter, avhengig av hvilken serie. En 5 skudd serie liggende går unna på rundt ett minutt. Knestående 5 skudd serie bruker jeg litt mer tid på, rundt ett og et halvt minutt. Stående 5 skudd serie bruker jeg nesten 2 minutter. Grunnlaget bruker jeg 3 minutter på, og litt av tiden går med på å skifte stilling fra stående til kne til liggende. Ikke så lenge siden jeg begynte å trene stående, så det tar litt tid. :p Omgangen skyter jeg på et og et halvt minutt.

 

Tørrtrening hjemme er absolutt å anbefale. Du trenger ikke sånne jukseskudd. Bare sikt på en kvist i veggen eller noe, og øv på å ta avtrekk. 20 minutter to ganger i uken, og du vil se at du skyter mye bedre etter en stund!

 

Noen som har fått en brukbar plassering på store stevner da? :)

 

Jeg vant Nationen i ER i sommer. Hadde 350 med 30 inne. :new_woot:

Lenke til kommentar

22. ute er fungerer ikke for meg. Vet ikke om det er noe psykisk, men med 6,5 ligger jeg på 245 og med 22 klarer jeg såvidt å oppnå 240.

 

Men det å skyte med 22. er noe jeg vil og ikke vil anbefale :p LITT vind og den går ut. Sammtidig som du må konsentrere deg så mye mye mer og den erfaringen tar jeg mer meg. Jeg skyter med 6,5 ute og ferig med det :p Jeg er ikke vanskelig, jeg slår meg vrag på det området:P

Lenke til kommentar
Joda, men det er bare bra trening å fokusere på vind og få litt høyere vansklighetsgrad på treningene.

Joa, men du lærer ikke å motta rekylen/rekoshje (husker ikke hva det heeeeter XD) på riktig måte, da :p Selv om det ikke skal ha noe å si hvis du har plasert kolben rett i skuldra, så har det noe å si på psykisk reaksjon.

 

Nei, skyt som f*** inne, få inn grunntreningen å smell til ute! ;)

Endret av Sadshit
Lenke til kommentar
Joa, men du lærer ikke å motta rekylen/rekoshje (husker ikke hva det heeeeter XD) på riktig måte, da :p Selv om det ikke skal ha noe å si hvis du har plasert kolben rett i skuldra, så har det noe å si på psykisk reaksjon.

 

Nei, skyt som f*** inne, få inn grunntreningen å smell til ute! ;)

 

Håper for all del det ikke er rekoshet du får i deg når du skyter ;) Rekoshet er tilbakeslag, det vil si at deler av kula kommmer tilbake igjen. De flyr som regel ikke så langt, men det hender nok at de kommer helt tilbake til standplass når det gjelder 15 m skyting ;)

 

Er nok rekyl du mener ja :)

 

Uansett: få en masse skudd "i kroppen" med .22 før du går over til 6.5, det er hvertfall mitt råd! :p

Lenke til kommentar
Hehe, jeg har merket på luftgevær at det spretter tilbake....

Traff øyet mitt engang.....

 

Hva er det tetteste dere hr truffet? I samme hullet?

Som i samling da? :p

 

Jeg har hatt 10 sentrum på omgang junior noen ganger, husker ikke hvor lite hullet var.

 

Kansje jeg har hatt en samling på 5 skudd i et hull som går fra 10.9-10.7 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...