Gå til innhold

Hobby Konkuranse Skyttere Her?


Fotgrafen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skyter og med en egen sauer200. Har holdt på i snart 5 år og kjøpte meg ombygningssett i fjor ^^

Har bare deltatt på et landskytterstevne da :p Men det var sinnsykt morsomt, selv om jeg ble så nærvøs at jeg faktisk skøyt i feil skive :p (herregud, det var jo ikke bare et kamera der) :p

 

Hva er det du lurer på ?

Lenke til kommentar

Ja, hvis du er med i et skytterlag så kan laget bli eni om at de skal støtte så å så mange prosent av dine skuddutgifter. :)

Nå husker jeg ikke hva det vårs lag støtter våre skyttere med, men jeg presser mine egne skudd så det blir vel 5kr pr skudd i stedet for 6-7 kr. :)

 

Å når du skyter bra på et skytterstevne, vil du kanskje få pengepremier dersom du skyter bra. Du skal ha et papir på det hvert år på hvor mye det blir på. Disse pengene går inn på din egen "skytter-konto", som du bare kan bruke på skytterutstyr. Jeg hadde vel nesten 1000kr, så da jeg solgte min gamle skytterjakke, så hadde jeg råd til en ny en ^^

Lenke til kommentar
Jeg har kun løp til 6,5x55, skal kjøpe meg ombyggingssett til 22lr senere. Kanskje kamre et løp til 6,5-284 også.

Så nå skyter jeg ikke noe særlig i vinterperioden, da jeg ikke har rifle til innebruk.

 

Jeg vil virkelig anbefale å skyte inne med 22.

Selv om det er gørr kjedelig i forhold til en 6,5. så er dette grunnleggende trening du vil ha sykt mye nytte av. ^^

Å det er SINNSYKT mye billigere :D

Lenke til kommentar
Oja, jeg får 4,- per skudd jeg.. Men jeg viste ikke om det jeg hehe.

4 kr pr. skudd er veldig veldig billig hvis du snakker om 6,5.

Virker som du allerede blir sponset endel mer enn meg :p

Jeg bare sponset med 22. skuddene, siden jeg presser mine egne kuler. Men hvis jeg slutter å presse mine egne, kan jeg ta i bruk lagets rabatt.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg får 4,- pr skudd for 6,5 ja.

Jeg bruker 20 kroner på 50 skudd til inne. Det koster 10,- pr omgang med 25skudd. Så jeg kan godt leve med det.

 

Jeg kjøper ferdige kuler til 6,5 fra Norma via skytterlaget.

I en oransje pakke. Ikke Lapua og dette her.

 

Forresten... Bruker du Junior geværet eller det voksne?

Bruker det voksne...

Lenke til kommentar

God dag :)

 

Skyter en del selv. Er med i ett skytterlag, og har vell holdt på i nesten 7 år nå. Har en eget Sauer 200STR (ikke junior), med ombyggingssett til .22.

Siden jeg er under 18, får jeg kjøpt 6.5 kuler fra skytterlaget til 1 krone per stykk og .22 kuler får jeg gratis :D

Lenke til kommentar

Jeg er skytter. Skyter med junior sauer, steyr lg 110 (luft) og et gammelt frigevær.

 

Har deltatt på ls siden oppdal (04 tror jeg), så da blir ls i førde mitt 5. om jeg ikke tar feil :) Har også to NM bak meg i NSF, men det ser ut som om de fleste av dere er aktive i DFS.

 

På dfs siden får jeg sponset en del av skytterlaget på 6,5 kulene jeg lader selv, siden jeg såvidt er under 18. Får også støtte for hvert stevne jeg skyter i dfs, for å øke stevneaktiviteten i laget.

 

Luft er genialt å trene med, det er billig (jeg fikk ammo helt ned i 40 kr pr 500 skudd da vi i laget kjøpte inn totalt 50 000 skudd sånn ca.), mer utfordrende og ekstremt bra trening for både selve luft skytinga og dfs skyting.

Lenke til kommentar

Kuletypen er Norma Rekrutt, sånn blå og svart pakke.. Helt greie kuler, har ikke problemer med å treffe blink med de:P

 

Men 4,- per skudd, og du er under 18? Du er med i ett skytterlag? I vårt skytterlag er det i alle fall slik at alle under 18 år får rabatter i massevis :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper 6,5 bruker jeg Laura ^^

Jeg betaler 20 øre pr 22.skudd. Å kjøper de via skytterlaget.

Geværet mitt er ikke Junior/Rekrutt, siden jeg er 18 :p

 

Har juksekuler (husker ikke hva de heter), som ser ut som 6,5 og passer i løpet. Så ligger jeg hjemme på stugulvet og tørrtrener. Hjelper veldig på stødighet og tålmodighet.

 

Har dere tatt tiden på dere selv når dere skyter? Jeg er alltid ferdig etter 1 min og 20 sek. rart det der:P da har jeg litt tid også hvis jeg får et klikkskudd, eller slurv ved ladning.

Lenke til kommentar

Bruker litt forskjellig tid når jeg skyter, avhengig av hvilken serie. En 5 skudd serie liggende går unna på rundt ett minutt. Knestående 5 skudd serie bruker jeg litt mer tid på, rundt ett og et halvt minutt. Stående 5 skudd serie bruker jeg nesten 2 minutter. Grunnlaget bruker jeg 3 minutter på, og litt av tiden går med på å skifte stilling fra stående til kne til liggende. Ikke så lenge siden jeg begynte å trene stående, så det tar litt tid. :p Omgangen skyter jeg på et og et halvt minutt.

 

Tørrtrening hjemme er absolutt å anbefale. Du trenger ikke sånne jukseskudd. Bare sikt på en kvist i veggen eller noe, og øv på å ta avtrekk. 20 minutter to ganger i uken, og du vil se at du skyter mye bedre etter en stund!

 

Noen som har fått en brukbar plassering på store stevner da? :)

Lenke til kommentar
Bruker litt forskjellig tid når jeg skyter, avhengig av hvilken serie. En 5 skudd serie liggende går unna på rundt ett minutt. Knestående 5 skudd serie bruker jeg litt mer tid på, rundt ett og et halvt minutt. Stående 5 skudd serie bruker jeg nesten 2 minutter. Grunnlaget bruker jeg 3 minutter på, og litt av tiden går med på å skifte stilling fra stående til kne til liggende. Ikke så lenge siden jeg begynte å trene stående, så det tar litt tid. :p Omgangen skyter jeg på et og et halvt minutt.

 

Tørrtrening hjemme er absolutt å anbefale. Du trenger ikke sånne jukseskudd. Bare sikt på en kvist i veggen eller noe, og øv på å ta avtrekk. 20 minutter to ganger i uken, og du vil se at du skyter mye bedre etter en stund!

 

Noen som har fått en brukbar plassering på store stevner da? :)

Vant sørlands-kretsstevne innendørs i juniorklassen tidligere denne sesongen, fikke en fin andreplass på samlagsstevne utendørs i Rogaland, måtte gi tapt for en omgang med 10 sentrum, mot min med 100 poeng og 6 sentrum... :p Begge hadde 249 innledende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...