Gå til innhold

Eltax høytalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste netopp en test av DB1080. I et litt gamelt Lyd&Bilde-blad foresten. Der sto det at det fulgte det med en avansert programerbar fjernkontroll med lys på LCD-ruten.

 

Noen som vet hva slags fjernkontroll som følger med DB780? "cdrom" trodde det var programerbar, men vet noen noe mer om den? Kansje litt usannsynlig, men det kunne jo hende det er den samme som på DB1080?

 

Hva er egentlig forskjellen på de to?

 

Tror jeg kjøper DB-780 og eltax evolution 5.2, håper det blir bra. Hadde tenkt til å bruke X-box som DVD-spiller midlertidig og etterhvert kjøpe en av de rimeligste Harman Kardon DVD-spillerene :woot: (tror det er en til 3000kr).

Lenke til kommentar
Hva med Eltax Liberty 5+ ?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...1&GrpID=10&s=pl

 

Er det bedre enn Evolution 5.2 Systemet ?

 

Hvis jeg kjøper Liberty 5+ kan jeg jo kjøpe subwoofer senere (til ca 1500kr)

 

Eltax Liberty 5+, er et veldig bra sett. Har ikke hørt evolution settet personlig, men liberty 5+ settet skal være vesentlig bedre. Liberty 5+ er ihvertfall sinnsvak mye valuta for penga. :o

Lenke til kommentar
Jeg leste netopp en test av DB1080. I et litt gamelt Lyd&Bilde-blad foresten. Der sto det at det fulgte det med en avansert programerbar fjernkontroll med lys på LCD-ruten.

 

Noen som vet hva slags fjernkontroll som følger med DB780? "cdrom" trodde det var programerbar, men vet noen noe mer om den? Kansje litt usannsynlig, men det kunne jo hende det er den samme som på DB1080?

 

Hva er egentlig forskjellen på de to?

 

Tror jeg kjøper DB-780 og eltax evolution 5.2, håper det blir bra. Hadde tenkt til å bruke X-box som DVD-spiller midlertidig og etterhvert kjøpe en av de rimeligste Harman Kardon DVD-spillerene :woot: (tror det er en til 3000kr).

 

www.priceclub.no/list_detaljer.asp?PID=1297 står det at det følger med en en-veis programmerbar fjernkontroll (hva dette betyr vet jeg ikke) har søkt litt rundt på nettet men ikke funnet noe særlig spec. om den. Ikke engang sony hadde noe spec. På receiveren jeg hadde (en av de dårligste til sony) kunne jeg programmere fjernkontrollen til å styre mange ting, så din bør ikke være dårligere!

 

Jeg leser på noen sider at folk som hadde forgjengeren ( str-db 870 ) hadde problemer eller ikke fikk til å bruke den medfølgende fjernkontrollen på andre produkter enn sony. Fjernkontrollen som fulgte med den het RM-U305.

 

Hvis fjernkontrollen som følger med 780 er den samme som med 1080 er den og lik min. Jeg har dog ikke andre produkter enn fra sony så jeg har ikke fått testen den.

 

Jeg ville ringt eller sendt en e-post til serviceavdelingen og spurt dem om det du lurer på.

Lenke til kommentar
Hva med Eltax Liberty 5+ ?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...1&GrpID=10&s=pl

 

Er det bedre enn Evolution 5.2 Systemet ?

 

Hvis jeg kjøper Liberty 5+ kan jeg jo kjøpe subwoofer senere (til ca 1500kr)

 

Eltax Liberty 5+, er et veldig bra sett. Har ikke hørt evolution settet personlig, men liberty 5+ settet skal være vesentlig bedre. Liberty 5+ er ihvertfall sinnsvak mye valuta for penga. :o

 

Jeg synes de to settene ser ganske like ut. i liberty får du jo med dipolære høyttalere mens i evolution får du med to sub-basser. Smak og behag, men personlig ville jeg valgt det med basser. Prisdifferansen er jo bare ca.200kr

Lenke til kommentar
Jeg leste netopp en test av DB1080. I et litt gamelt Lyd&Bilde-blad foresten. Der sto det at det fulgte det med en avansert programerbar fjernkontroll med lys på LCD-ruten.

 

Noen som vet hva slags fjernkontroll som følger med DB780? "cdrom" trodde det var programerbar, men vet noen noe mer om den? Kansje litt usannsynlig, men det kunne jo hende det er den samme som på DB1080?

 

Hva er egentlig forskjellen på de to?

 

Tror jeg kjøper DB-780 og eltax evolution 5.2, håper det blir bra. Hadde tenkt til å bruke X-box som DVD-spiller midlertidig og etterhvert kjøpe en av de rimeligste Harman Kardon DVD-spillerene :woot: (tror det er en til 3000kr).

 

www.priceclub.no/list_detaljer.asp?PID=1297 står det at det følger med en en-veis programmerbar fjernkontroll (hva dette betyr vet jeg ikke) har søkt litt rundt på nettet men ikke funnet noe særlig spec. om den. Ikke engang sony hadde noe spec. På receiveren jeg hadde (en av de dårligste til sony) kunne jeg programmere fjernkontrollen til å styre mange ting, så din bør ikke være dårligere!

 

Jeg leser på noen sider at folk som hadde forgjengeren ( str-db 870 ) hadde problemer eller ikke fikk til å bruke den medfølgende fjernkontrollen på andre produkter enn sony. Fjernkontrollen som fulgte med den het RM-U305.

 

Hvis fjernkontrollen som følger med 780 er den samme som med 1080 er den og lik min. Jeg har dog ikke andre produkter enn fra sony så jeg har ikke fått testen den.

 

Jeg ville ringt eller sendt en e-post til serviceavdelingen og spurt dem om det du lurer på.

 

Siden jeg har hatt begge hjemme (ble sittende med DB780) så kan jeg oppklare dette. Det er to helt forskjellige fjernkontroller som følger med de to forsterkerne. DB780 = helt vanlig fjernkontroll med standard knapper. DB1080 = fjernkontroll med LCD panel slik at det er mye færre knapper, alt i alt en fet fjernkontroll. Begge er enveis programmerbare, dvs at de ikke kan læres opp til å ta en hvilken som helst knapp men at de kan stillles inn fra faste oppsett som allerede fjernkontrollen kjenner. F.eks du har en Samsung TV så bare trykker du kombinasjonen for Samsung TV slik at den sender ut signaler den forstår. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Jeg leste netopp en test av DB1080. I et litt gamelt Lyd&Bilde-blad foresten. Der sto det at det fulgte det med en avansert programerbar fjernkontroll med lys på LCD-ruten.  

 

Noen som vet hva slags fjernkontroll som følger med DB780? "cdrom" trodde det var programerbar, men vet noen noe mer om den? Kansje litt usannsynlig, men det kunne jo hende det er den samme som på DB1080?

 

Hva er egentlig forskjellen på de to?

 

Tror jeg kjøper DB-780 og eltax evolution 5.2, håper det blir bra. Hadde tenkt til å bruke X-box som DVD-spiller midlertidig og etterhvert kjøpe en av de rimeligste Harman Kardon DVD-spillerene  :woot:  (tror det er en til 3000kr).

 

www.priceclub.no/list_detaljer.asp?PID=1297 står det at det følger med en en-veis programmerbar fjernkontroll (hva dette betyr vet jeg ikke) har søkt litt rundt på nettet men ikke funnet noe særlig spec. om den. Ikke engang sony hadde noe spec. På receiveren jeg hadde (en av de dårligste til sony) kunne jeg programmere fjernkontrollen til å styre mange ting, så din bør ikke være dårligere!

 

Jeg leser på noen sider at folk som hadde forgjengeren ( str-db 870 ) hadde problemer eller ikke fikk til å bruke den medfølgende fjernkontrollen på andre produkter enn sony. Fjernkontrollen som fulgte med den het RM-U305.

 

Hvis fjernkontrollen som følger med 780 er den samme som med 1080 er den og lik min. Jeg har dog ikke andre produkter enn fra sony så jeg har ikke fått testen den.

 

Jeg ville ringt eller sendt en e-post til serviceavdelingen og spurt dem om det du lurer på.

 

Siden jeg har hatt begge hjemme (ble sittende med DB780) så kan jeg oppklare dette. Det er to helt forskjellige fjernkontroller som følger med de to forsterkerne. DB780 = helt vanlig fjernkontroll med standard knapper. DB1080 = fjernkontroll med LCD panel slik at det er mye færre knapper, alt i alt en fet fjernkontroll. Begge er enveis programmerbare, dvs at de ikke kan læres opp til å ta en hvilken som helst knapp men at de kan stillles inn fra faste oppsett som allerede fjernkontrollen kjenner. F.eks du har en Samsung TV så bare trykker du kombinasjonen for Samsung TV slik at den sender ut signaler den forstår. Enkelt og greit.

 

 

Er det lov å spørre

 

hvorfor i granskauen du valgte å bli sittende med str-db780 istedenfor str-db1080 :lol:

Lenke til kommentar

Ser at ingen har nevnt noen av modellene fra Denon. Jeg har Denon AVR-1803, og er veldig fornøyd med den. En av dens storebrødre, AVR-3803 ble kåret til best buy i bladet Home Cinema Choice.

 

Kåret til "Best Buy"

Det engelske magasinet "Home Cinema Choice" har testen AVR-3803 - toppmodellen av Denon hjemmekinoreceivere.  

Fra Hifiklubbens hjemmeside

 

AVR-1803 koster 4498,-

AVR-3803 koster 9998,-

 

Edit(budsjettert :oops: ):

Det finnes billigere forsterkere i denne serien (AVR-1403@2998,- og AVR-1603@3498,- Søkte på tester av disse for noen måneder siden, men fant lite), men er kanskje være verdt en tur til Hifiklubben dersom du har tid en dag.

 

En kommentar om Eltax-pakkene. Eltax Monitor vs Eltax Liberty, dersom du har sett på dem; Monitor er sannsynligvis best på musikk, mens liberty er best til hjemmekinobruk. Begge pakkene har fått gode kritikker. Ligger linker på Eltax' hjemmeside til omtaler.

Lenke til kommentar
Ser at ingen har nevnt noen av modellene fra Denon. Jeg har Denon AVR-1803, og er veldig fornøyd med den. En av dens storebrødre, AVR-3803 ble kåret til best buy i bladet Home Cinema Choice.

 

Kåret til "Best Buy"

Det engelske magasinet "Home Cinema Choice" har testen AVR-3803 - toppmodellen av Denon hjemmekinoreceivere.  

Fra Hifiklubbens hjemmeside

 

AVR-1803 koster 4498,-

AVR-3803 koster 9998,-

 

fyren er jo ute etter budsjett!

Lenke til kommentar
Jeg leste netopp en test av DB1080. I et litt gamelt Lyd&Bilde-blad foresten. Der sto det at det fulgte det med en avansert programerbar fjernkontroll med lys på LCD-ruten.  

 

Noen som vet hva slags fjernkontroll som følger med DB780? "cdrom" trodde det var programerbar, men vet noen noe mer om den? Kansje litt usannsynlig, men det kunne jo hende det er den samme som på DB1080?

 

Hva er egentlig forskjellen på de to?

 

Tror jeg kjøper DB-780 og eltax evolution 5.2, håper det blir bra. Hadde tenkt til å bruke X-box som DVD-spiller midlertidig og etterhvert kjøpe en av de rimeligste Harman Kardon DVD-spillerene  :woot:  (tror det er en til 3000kr).

 

www.priceclub.no/list_detaljer.asp?PID=1297 står det at det følger med en en-veis programmerbar fjernkontroll (hva dette betyr vet jeg ikke) har søkt litt rundt på nettet men ikke funnet noe særlig spec. om den. Ikke engang sony hadde noe spec. På receiveren jeg hadde (en av de dårligste til sony) kunne jeg programmere fjernkontrollen til å styre mange ting, så din bør ikke være dårligere!

 

Jeg leser på noen sider at folk som hadde forgjengeren ( str-db 870 ) hadde problemer eller ikke fikk til å bruke den medfølgende fjernkontrollen på andre produkter enn sony. Fjernkontrollen som fulgte med den het RM-U305.

 

Hvis fjernkontrollen som følger med 780 er den samme som med 1080 er den og lik min. Jeg har dog ikke andre produkter enn fra sony så jeg har ikke fått testen den.

 

Jeg ville ringt eller sendt en e-post til serviceavdelingen og spurt dem om det du lurer på.

 

Har netopp fått svar fra serviceavdelingen men de sier ikke stort om fjernkontrollen bortsett fra at "Det er orginal rm som følger og den heter RMU305L".

 

Er det da den samme som RM-U305, eller står L'en for noe?

 

Samme det, hvis den virker bra så bruker jeg den. Hvis ikke kjøper jeg en universialfjernkontroll fra NAD på hifiklubben. Koster 600kr da, men til gjengjeld er den veldig bra. Den kan makroprogrameres og har bakgrunnslys og kan styre 6 forskjellige ting. Også er den veldig oversiktlig og lett og bruke.

 

Eller så har jeg jo en annen (ganske sleip) løsning:

 

Neste gang jeg er på hifiklubben spør jeg om jeg kan teste kontrollen og låne den med meg hjem. Sier bare at jeg kan betale 600kr som deposium (slik at de ikke risikerer at jeg stikker av med den).

 

Så går jeg et stykke unna og tar opp fjernkontrollen til sony receiveren (som jeg da forhåpentligvis har kjøpt) fra lomma. Og så kopierer ("lærer") jeg signalene (som brukes for NAD-CDspilleren min) fra Nad-kontrollen til Sony-kontrollen.

 

F*en ta han j*velen jeg kjøpte CD-spilleren. For en slum, råtten, lat slask. Hadde jeg bare fått med fjernkontrollen så hadde jeg sluppet alt dette messet. I tilegg var det noen riper på CD-spilleren, men bare oppå heldigvis.

 

Ikke nok med det, men de RCA utgangene er brukt så hardt at de er blitt så slitte at de nesten er løse og kontakten svikter veldig ofte.

 

Må lissom dra i pluggene opp og ned litt for at CD-spilleren skal få kontakt.

 

Har til og med skrudd opp og prøvd og sveise de mer sammen med sveisehjern og tinn. Det hjalp litt en liten stund og forbindelsen så ut til å være mer solid. Men nå er problemet delvis kommet tilbake og jeg har funnet ut at der den svake forbindelsen er, er det nesten utilgjengelig.

 

Det går heldigvis ann og bruke digitalkabel og, men da må jeg vente til jeg får surround receiveren.

 

Men egentlig burde jeg ikke klage på spilleren, fungerer fint og jeg fikk den veldig billig selv om den for 4 år siden kosta 4000!

 

Foresten takk "superdigg" og "cdrom".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...