Yom Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 (endret) Hei! Har nettopp startet med c++ etter at jeg kjøpte meg accelerated c++ for noen måneder tilbake. Boken tar bare for seg konsollapplikasjoner (hvis det heter det... ), mens jeg ønsket å lære hvordan lage applikasjoner som har windows GUI. Noe jeg burde tenke på angående dette før jeg kaster meg ut i det, eller er det greit å lære hvordan lage slike konsollapplikasjoner for så å gå over til windows GUI? Endret 25. november 2008 av Yom
Dead_Rabbit Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Det er ofte greit å lære seg de grunnleggende elementene ved språket først. Forøvrig kan jeg anbefale GTKmm & Glade for GUI. Det er et C++-interface til GTK+ som jeg har god erfaring med... Men det spiller nok ikke så stor rolle hva du velger.
Strange_quark Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 (endret) Du kan bruke Qt for å lage GUI-applikasjoner i C++. Ei bra bok om det er C++ GUI Programming with Qt4. Qt er et GUI-bibliotek utviklet av norske Trolltech. Qt-applikasjoner kan kompileres for Windows, Linux og Mac OSX. Du finner også mye nyttig informasjon på Trolltech sine hjemmsider. Endret 26. november 2008 av Strange_quark
GeirGrusom Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 noen andre GUI biblioteker er MFC, ATL (Microsoft Visual C++) OWL (Borland C++ Builder) Forsåvidt .NET også, men dette bruker en annen dialekt av C++ som det heter C++/CLI og er bakoverkompatibelt med vanlig C++.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå