RunarL Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Heisann. Har et spørsmål angående if formelen. Går denne an å bruke på en måte som dette;? F.eks =If(b12>6;box_blue;box_white) Som dere ser i formelen så har jeg lyst til å få til at bakgrunnsfargen i boksen skifter farge hvis det er mer en 6 poeng. Eller er det noen andre formler som kan hjelpe?
RunarL Skrevet 24. november 2008 Forfatter Skrevet 24. november 2008 Har det noe å si? Jeg bruker riktig nok ikke excel, men calc.
FLarsen Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Da kan jeg ikke hjelpe deg. Hadde du brukt Excel 2007 ville jeg fortalt deg at det er en slik funksjon innebygget. Derfor har det noe å si.
kjeklulf Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 (endret) Det er mye bedre å bruke betinget formatering i slike tilfeller. Dette er litt klønete løst i Calc. Først formaterer du en celle med den fargen du ønsker og merker cellen. Deretter går du til Format -> Styles and Formatting. I dialogboksen som kommer opp klikker du knappen New Style from Selection og navngir stilen din. Du kan deretter slette formateringene i cellen. Nå kan du merke de aktuelle cellene, gå til Format -> Conditional formatting, velge verdier for celler som skal formateres og velge din stil som Cell Style. Endret 25. november 2008 av kjeklulf
Harald Staff Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Har det noe å si?Jeg bruker riktig nok ikke excel, men calc. Men tittelen sier "Excel - if( formel" ? Ja sånt har all verdens å si. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå