Gå til innhold

Hvordan se temp på begge korta i CF..


Dyver`n

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med at pcen klikker under COD 5 vis det skjer ekstremt mye...

 

Men den eneste tempen jeg kan se er 90 grader på det enne skjermkortet...

Hvordan får jeg sett temp på begge 3870X2 korta mine...

Det nederste kortet fungerer nermest som en støv suger tror jeg, men er minimalt i pcen nå etter som den ble bugd får under 2 uker siden..

 

Ellers ligger cpu/hk under 60grader og psu 60-70grader...

 

Se sign for HW..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Uansett om du berre ser temperaturen på det eine kortet, burde det vel ikkje vere rart at spelet klikkar når det skjer mykje når kortet ligg på rundt 90 grader celsius? :dontgetit:

 

Konklusjon: senk temperaturen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vel, viss du heller vil kjøpe eit nytt kort utan å ha sjekka om spelet ikkje hakkar når korta er kjølt betre, så er det jo ingenting som står i vegen for det? :)

Uansett så kan det jo vere at det ikkje er så mykje som skal til for at spelet skal kjøre akseptabelt heller, og igjen så kan du jo spara ein del kroner, men for all del.

Lenke til kommentar

ATi hevder det i allefall at over 110 grader skal gå bra og 90 grader er akseptabelt.

Etter mine stabilitetstester så må jeg si at det å guffe på vifta hjelper mye på stabiliteten i spill, dog var det i min "tid" litt verre med Crossfire og viftestyring, nå støtter RivaTuner vifte profiler for to kort så du slipper at kort nr 2 koker mens nr 1 kjører på ok hastighet og lavere temps.

Lenke til kommentar

Om viftene går på 80% så gjør det meg ingen ting... Men tviller på at dem går over 60% nå.... Bruker head sett under spill så da plager ikke lyden meg....

 

Kraftigere vifter en de jeg har er uaktuelt, da 17db er mere en nok for meg når jeg sitter og surfer...

 

Etter hva jeg tror (som 007DC ser) så har kort nr. 1 90grader mens kort nr. 2 koker på over 110 grader... Men da kan jeg laste ned rivatuner og se litt på det programet...

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Virker som viftene går litt fortere nå som meg har lasta ned rivatuner :)

Etter det jeg har prøvd nå så klikker ikke spillet under det samma stresset som før, men kan vere tilfeldig...

 

Men poster temp under COD 5 100%load etter en litt noen stressende minutter...

post-147791-1227651121_thumb.jpg

 

Var en pen belastningsgraf, hvor var du i spillet siden jeg ser du har noen heftige drops i GPU bruk før den spretter opp igjen.

Må også si at skaleringen var ikke så veldig borti natta heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...