brolle Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Beklager hvis dette er et dumt spørmål, men jeg er nybegynner på videokamera. Har altså et Sony DCR-HV27E og tenkte å redigere noe video jeg har filmet og tenkte å spille filmen over fra kamera til pc. Jeg har en kabel mellom iLink-utgang på kamera til USB2 på pc. Burde vel hatt firewire men foreløbig altså usb. Jeg brukte med et tidligere kamera Windows Movie Maker men hverken det eller WinDV finner kameraet og kan dermed ikke "capture video" som det står. Håper noen kan hjelpe med dette problemet.
Zeph Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.
asoeli Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Skaff deg en FW-kabel, så er sikkert problemet løst. Her er mange tråder på nettet som forteller at USB er ubrukelig.
Zeph Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Det funker med USB, men du får dårlegare kvalitet. For å utnytte kameraet til maks må du bruke Firewire. Det er ein forskjell i oppløysing mellom USB og FW.
xrib Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Hadde samme problem med DCR-22, skaffet meg FireWire og det funka. Hvis du ha Laptop så er det antakeligvis 4/4 pin kabel du må ha og hvis det er stasjonær pc så er det ofte 4/6 pin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå