Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ukjent, alvorlig og merklig problem. Kanskje DU kan hjelpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
"No any drivers found" betyr det at BIOS ikke finner harddiskene eller at den ikke finner noen harddisker i RAID?

Hovedkortet hans har to disk kontrollere (IHC9R og JMicron). Tipper det bare sitter disker til den ene og at den andre da sier "No drives found".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Men kan det være noe galt med kortet mitt, selvom jeg kan bruke pcen? Eller kan det da KUN være galt med driverne? Altså, det klikker jo ofte, så burde være no galt?

Det kan, men det er ikke nødvendigvis skjermkortet. Hadde en PC innom her i noen dager med noenlunde lignende symptomer. Oppgraderte BIOS, Oppdaterte en del drivere, Skifta kabling, Nytt skjermkort + Litt windows tweaking. Feilen forsvant, men vet fortsatt ikke helt hva som egentlig var galt. Mulig det var en kombinasjon.

 

Har maskinen din vært slik fra starten av ?

Lenke til kommentar

Nei.

 

Det forekom etter å ha brukt den en stund :S

Men nå har jeg oppdart BIOS, alle drivere (til det de skal være), memtest, byttet nettverksadaptere, sjekket harddisk, tørket støv, og diverse annet.

 

Og det at istad det kun var skjermen som sviktet, at jeg kunne sitte og snakket videre gjør at jeg er litt sikker :p

 

Noen som vet hvor fort man får skjermkort fra Komplett? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Nei.

Ok. Prøv å bytt skjermkort. Hender dem har dårlig lagt goop fra fabrikken noe som fører til kort liv før det begynner å feile.

Noen som vet hvor fort man får skjermkort fra Komplett? :p

2-4 dager om du velger noe dem har mye av på lager. Ikke bestill noe med "Forventet dato".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...