Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ukjent, alvorlig og merklig problem. Kanskje DU kan hjelpe?


Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har funnet ut noe!

 

Når jeg er hjemme, så bruker jeg trådløst nett. Hjemme klikker det jevnlig.

 

Når jeg er borte, så bruker jeg IKKE trådløst nett, og det har aldri klikket når jeg har vært borte.

 

HVER gang jeg slår på PCen kommer det en sånn greie hvor jeg skal velge instillinger for adapteren, noe jeg har gjort 100000 ganger, som om den er feilinstallert.

 

Noen tanker om det?

 

Er Netgear WPN11

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg kom på noe nå, som jeg kanskje burde ha sagt for LENGE siden. Det med adapteren, fikk jeg orresten fikset. Var en liten bugg. Men når jeg slår på pcen står det "Detect Drives Done, No Any Drives Found". Noe feil her, kanskje? :/

 

Edit: En fyr som sa "What do you see when you go to Control Panel ->Administrative Tools -> Computer Management ->Drive management." Jeg kommer inn på "Datamaskinbehandling, men ser ikke noe som kan være Drive Management. Altså, jeg har Norsk opperativsystem, så :sv

Endret av Skumtroll
Lenke til kommentar

Et bråtips, avinstaller programvare for Netgear trådløs. Så går du i enhetsbehandling og avinstallerer maskinvaren (snarvei til systemegenskaper er windowstast + pausetast).

 

Så tar du ut Netgear-usbkortet og restarter maskinen.

 

Netgear tilbake i en usbkort og velg automatisk installasjon. Da installeres kun nødvendige drivere og ikke annet "tjafs"

 

Jeg har samme hovedkort som deg, og du kan bare se bort ifra s0und sin teori her om at kjøleblokka på NorthBridge må byttes. Han har dog rett i at det er Crossfire-støtte på kortet, men det har ingenting å si siden du bare har ett skjermkort og iallefall ikke prøver å kjøre SLi. Jeg også bruker et nVidia-kort, og har ingen problemer med dette.

 

Siste BIOS-versjon for hovedkortet heter 1207. Du kan se hvilken versjon du har i POST når BIOS laster. Hvis det der Republic of Gamers bildet kommer opp når du slår på maskinen, trykk TAB for å se POST.

 

Du finner siste BIOS, samt verktøy for å oppdatere BIOS på Asus sine sider, versjonen som kom på driver-cd'en er oppdatert flere ganger.

 

En ting om er VELDIG viktig når man oppdaterer BIOS på dette hovedkortet er at hvis man har overklokket så MÅ man resette BIOS til standard innstillinger før man oppdaterer, ellers skjer det litt for ofte at BIOS-oppdateringen krasjer og hovedkortet blir ubrukelig.

Lenke til kommentar

Takk for svar ;)

 

Jeg driver med en formatering nå, så jeg får en fresh start der jeg kan følge tipsene som er gitt her :)

 

Tidligere når jeg har trykket TAB under oppstater, når det står Republic of Games, er at ingenting skjer :s

 

Men kan prøve etterpå, etter formateringen

 

Edit: Forresten. Når PCen min bli levende igjen nå, skal jeg installere noe fra CD? Eller burde jeg gå på hjemmesidene til levrandørene? For nyeste drivere.

Blir i så fall nødt til å installere nettverksadapteren først, men det går vel kanskje greit? :)

Endret av Skumtroll
Lenke til kommentar

Installer fra CD de driverne maskinen spør etter og oppdater de etter at Win er ferdig oppdatert :-)

 

Hvis du har en minnepinne tilgjengelig:

-last ned nyeste BIOS fra Asus vha en annen maskin

-lagre BIOS filen på minnepinnen

-la minnepinnen stå i en USB-port når du slår på maskinen (bruk en av portene på I/O panelet bak som står direkte på hovedkortet)

-gå inn i BIOS

-Velg Tools eller hva det heter, fanen nest lengst til venstre i hovedvinduet for BIOS

-Der finnes et verktøy for å flashe BIOS, og det kan lese fra minnepinnen

 

Jeg ville gjort dette så tidlig som mulig etter formatering, gjerne før du begynner å installere Win

 

Lykke til :yes:

Lenke til kommentar

Når PCen starter, trykker jeg "Tab" som en gal, men den reagerer ikke :S

 

What to do? :/

 

Edit: Oja, trykket på Delete :p

 

Den oppgraderer nå ;)

 

 

Edit: Oppdaterte uten problemer, men det står fortsatt "No any drivers found"

 

Edit: Installerer Intel Chipset Device-Programvare nå, som jeg lastet ned fra ASUS sin hjemmeside. Dumt?

 

Tenkte videre å gå på Service pack -> SoundMAX -> "LAN" (eller no sånt, den ligger på CDen som fulgte med) -> WINUpdate -> Skjermkort -> Diverse (Mus, tastatur ol.)

 

Noen ting jeg burde gjøre annerledes?

 

Beklager at jeg spør så mye, men vil veldig gjerne få det helt perfekt nå. Formatert så alt for mange ganger, og hatt alt for mye problemer med pcen siden jeg fikk den :s

Endret av Skumtroll
Lenke til kommentar
Ok, jeg kom på noe nå, som jeg kanskje burde ha sagt for LENGE siden. Det med adapteren, fikk jeg orresten fikset. Var en liten bugg. Men når jeg slår på pcen står det "Detect Drives Done, No Any Drives Found". Noe feil her, kanskje? :/

 

Edit: En fyr som sa "What do you see when you go to Control Panel ->Administrative Tools -> Computer Management ->Drive management." Jeg kommer inn på "Datamaskinbehandling, men ser ikke noe som kan være Drive Management. Altså, jeg har Norsk opperativsystem, så :sv

 

 

I norsk XP blir det slik: Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehabdling -> Diskbehandling.

 

Fyren som skrev engelsk bommet litt, det heter Diskmanagement til slutt i rekken hans ;)

 

Men jeg ser ikke helt hva dette har med Netgear-dingsen å gjøre, da dette er fysiske disker på maskinen, dvs harddisker, CD-rom osv

 

Oppdaterte chipset-drivere er en god ting :new_woot:

Endret av maN1C
Lenke til kommentar

Nytt problem!

 

Virker som at det er noe galt med installasjonen av nettverksadapteren min.

 

Får denne meldingen når jeg skal starte opp den såkalte "WPN111.exe"

 

"Programmet kunne ikke starte fordi programmets sidestillingskonfigurasjon er feil. Se programmets hendelseslogg for nærmere informasjon"

 

Altså, jeg er på nettet, men det kan jo hende at det bremser ned på farten og lignende

Endret av Skumtroll
Lenke til kommentar

Har du sjekket eventloggen? Det bruker å komme noen tips der.

Eventloggen får du ved å: Start -> Kjør: eventvwr

Sjekk både applikasjonsloggen og systemloggen etter Errors og Warnings og se etter ting som er relatert til de krasjene du opplever.

 

 

Og kan du sjekke om det ligger noen filer i c:\windows\minidump ?

Hvis det er en uvented avslutting (BSOD) så kommer det en fil der som kan analyseres.

Lenke til kommentar

Sjekket litt på EventViewer nå. Fant dette av ting som kan være aktuelt. (Passet opp med klokkeslettene PCen klikket)

 

post-121321-1227734681_thumb.jpg

post-121321-1227734698_thumb.jpg

post-121321-1227734722_thumb.jpg

post-121321-1227734741_thumb.jpg

 

 

 

Jeg vet ikke, jeg :(

 

Edit: Zoom inn, så er skriften lesbar ;)

 

Edit 2: Minidumpen var tom :s

Er antagligvis noe med hardwaren, siden det fortsetter selv etter 7 formateringer.

 

 

Ti minutter før maskinen klikket, fikk jeg en feilmelding på skjermdriveren, og at den var gjenopprettet. Kanskje det er noe med skjermkortet?

Endret av Skumtroll
Lenke til kommentar

Hvis du har brukt støvsuger inne i maskinen, kan du i verste fall si farvel til alt som minner om en stabil PC. En støvsuger lager så mye statisk elektrisitet at det ganske ofte dreper komponenter for fote.

 

Søk litt på "støvsuger" og "ustabil" i forumet, så ser du at jeg har rett.

 

Vi som tjener penger på å reparere maskiner, burde være glad for denne støvsugingen, men jeg synes det er litt trist at mange ødelegger maskinene sine på denne måten. Trykkluft er greit, spesialstøvsugere til mange tusen kroner er greit, men den man har i huset er rene PC- terminatoren. Jeg uttaler meg på bakgrunn av mange års erfaring.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Står ikke noe om at de kun er for 32bit tho.

 

Har sjekket en del rundt om dette, og det viser seg at alle som har vista + denne adapteren har hatt problemer.

Utviklerne har gjort en dårlig jobb med driverprogrammene :)

Men vista-driveren som ligger ute, fungerer både på x32 og x64, det er bare at den bugger litt. :/

 

Men, nei, har ikke tilgang på et annet kort.

Endret av Skumtroll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...