Gå til innhold

[Løst]Formatere vista ASUS g2s


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Fortiden har jeg prøvd å formatere laptopen min, men får det ikke til. Jeg har aldri formatert vista før så jeg aner ikke hvordan dette fungerer. Fikk med 2 CD-er for backup osv når jeg kjøpte pcen min. Den ene heter: Recovery DVD og Support CD ver 2.0. Jeg tror den support cden er for drivere etc. Ok her er problemet, jeg setter i recovery cden restarter pcen og ingenting skjer, det er helt vanlig startup. Har heller aldri vært i vista sin bios så jeg aner ikke hva jeg trykker for å komme inn der. Eneste jeg kan trykke er vel DELETE, som da gir meg 2 valg: minnegreier eller bare starte vista.

 

Noen som vet hvordan jeg fikser dette?

 

Mvh. Sealine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket OS du kjører påvirker ikke Bios. Det står ikke noe sted når du restarter pcen "press del to enter setup" eller noe lignende? evt om det er en egen knapp for å åpne boot meny (f12 feks) Har du sjekket usermanual til pcen.. det bruker som oftest å stå der hvordan man gjør det... Men bare følg godt med når pcen starter opp.. så bør du få muligheten til å gå inn i bios ved å trykke på riktig knapp

Lenke til kommentar

Har sjekket om det står noe, men det gjør det ikke. Lurer på om det stod noe før når jeg fikk pcen, er ikke helt sikker. Men det står ihvertfall ikke noe nå lenger.

 

Er ikke 100% sikker på hvor user manualen er, men jeg skal prøve å trykke F12 for å se om noe skjer da.

 

 

Edit: Prøvde å trykke F12 men ingenting skjedde, aner ikke hvilke andre knapper det kan være, det eneste som skjer er at jeg får ASUS logon fram så loader vista. Det er liksom alt.

Endret av -sealiNe-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...