Gå til innhold

BK: Ett høst tre, en vakker høst dag


Eirikant

Anbefalte innlegg

Var ute å tok noen bilder her forlende, snubla over noe jeg kanskje så som ettveldig fint samspill av sol, byggninger og naturen.

 

Sola lyset gjennom en gate, så lyset bare traff på ett tre så det kom veldig fint fram denne dystre høstmorgenen.

 

Har det i 2 utsnitt, hvor jeg liker det vide best.

 

All kritikk ønskes velkommen, på komposisjon til teknisk.

post-139142-1227475820_thumb.jpg

post-139142-1227475833_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe rart med vinkelen på det, tror jeg. Jeg tror jeg kanskje ville gått noen skritt til venstre for å ta bildet, nå er det noen linjer i det som ikke er helt riktige. Jeg sitter og redigerer ørkenbilder, og det der med perspektiv og linjer forarger meg, for jeg var en idiot da jeg tok bildene, rett og slett.

 

Og så er det et lyst område øverst på treet som jeg ikke helt får til å passe inn akkurat der?

 

Ellers er det godt sett, fargene på treet er bra. Dessverre beveger sola seg av og til litt for fort, så man får ikke den tiden man trenger.

Lenke til kommentar

du er inne på en bra ide her. Et tre som stikker seg flott ut badet i sol. Men jeg syntes ikke du har klart å få frem det rette utsnittet, vinklen og komposisjon her.

 

Slik bildet fremstår blir det ganske rotete og lite nøyaktig hva du ønsker å fortelle med bildet.

 

Når du for øye på slike motiver (for du har et bra øye her) så bør

du tenke deg nøye om hvordan du ønsker å presentere det. Ta noen runder rundt, se etter vinkler - finn det rette stedet.

Det kan virke som du bare har tatt opp kamera og knipset bildet der du stod da du fikk øye på motivet.

 

Alt det sorte på venstre siden har nesten ingen detaljer, derfor synes jeg ikke det bidrar til motivet, Kan med fordel croppes bort. Desverre ser det ut til at bildet har ganske kraftig støy så mye cropping her tror jeg uansett kan gjøre bildet dårligere. du har tenkt riktig på utgaven du har croppet i topp og bunn.

 

Jeg synes du skal gjøre et nytt forsøk enten på samme motiv eller andre motiver.

Lenke til kommentar

jeg brukte vel kanskje 2 minutter på å vurdere hvordan og hvorfra bilde skulle taes. Da det lød litt mer mot rask handling, da sola så og si glei vekk, og var der i toppen 3 minutter, av den tiden jeg var der. Lyset kunne jeg vel alltids gått å ventet på for å få ett nyttforsøk, desverre så er bladene på det treet vekke. SÅ noe akkurat likt forsøk igjen på samme sted blir det neppe før om 1 år :p

 

Grunnen til at jeg har med det på venstre siden er vel for å prøve å få fram hvor selektivt sola hadde "valgt" å belyse opp treet der det stod. og få fram hvordan det skillte seg ut med resten av veien som vi gikk langs.

 

Det lyse området sitter igjen etter litt redigering, som jeg burde ha fikset før jeg la ut bilde :)

 

Takk for responsen iallefall : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...