Gå til innhold

Vil denne klare 1080p?


Anbefalte innlegg

Har nå kikket litt rundt på forskjellige HTPC'er som folk har satt opp, og det som slår meg er at de fleste som har satt sammen en HTPC som skal klare 1080p er at de har CPU'er som er > E8400.

 

Jeg har satt sammen stort sett det billigste jeg har funnet av komponenter, og spørsmålet er jo nå om denne maskinen vil klare å spille av filmer i 1080p?

 

HTPC - AMD

 

Edit: oppdaterte link.

Endret av goofinator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har noe å si, da:

XBMC: Ingen DXVA (kun CPU betyr noe)

Linux OS: Som over. Er vel noe avlasting, og mer på gang?

 

PS: du må aktivere "Lesbar fo alle"-funksjonen

Administrasjon av handlevogn

 

Du har ikke tilgang til å endre denne handlevognen

 

Gå tilbake til administrasjonssiden

Den er aktivert...

 

Dersom jeg ønsker å kjøre vanlig XP på den, vil den har problemer med å spille av HD-filmer i typ .mkv format? Hva med om jeg ønsker en Blu-Ray leser i den, vil den klare å spille av de?

Lenke til kommentar

Ja, med mplayer og en shady CoreAVC-versjon (alpha/beta av den som ble laget til wintendo, funker helt greit) på 64bit.

ffmpeg/ffh264 er dårlig optimalisert for filer med voldsom høy kompresjon.

 

Edit: Finnes visst noe opplegg som kan kjøre CoreAVC gjennom dshow. Det er nok bedre å satse på.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Men det går ikke ann å bytte codec i XBMC.

Så hvis du ønsker å spille av _alle_ .mkv filmer smertefritt (i XBMC) anbefales 3Ghz prosessor.

Strømforbruket på Intel C2D e8400 (65W TDP) kontra Intel C2D e5200 (65W TDP) er det samme. e8400 har 6Mb L2 cache kontra 2Mb på e5200.

Så det eneste argumentet for å velge e5200 er pris.

 

Men hvis du skal velge utifra pris, er AMD et bedre alternativ, pga billige gode mATX hovedkort. (f.eks nvidia 8300)

I tillegg er 4850e 45W TDP.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Men hvis du skal velge utifra pris, er AMD et bedre alternativ, pga billige gode mATX hovedkort. (f.eks nvidia 8300)

I tillegg er 4850e 45W TDP.

Pris er veldig viktig for meg, så jeg er på jakt etter det billigste jeg kan "slippe unna med". Det ingen nødvendighet med XMBC i mitt tilfelle, da en vanlig XP-installasjon holder i massevis i første omgang. Derfor spør jeg igjen om oppsettet mitt (link i første post) holder til dette? Dvs; 1080p i f.eks XP?

Endret av goofinator
Lenke til kommentar

http://www.tomshardware.co.uk/overclocking...ew-31425-5.html

The Pentium Dual Core family was introduced after the Core 2 Duo, and unlike the Pentium 4 or Pentium D, the Pentium Dual Core has nothing in common with the good old Pentium processors. Instead, all CPUs named Pentium Dual Core are based on the same Core 2 cores, but use even less cache memory and run at slower system speeds. The Pentium Dual Core E2000 family uses only 1 MB shared L2 cache, and is available in 1.6 GHz to 2.4 GHz versions. The latest addition, model E5200, offers 2 MB shared L2 cache and it’s a 45 nm part, while all E2000 Pentium Dual Cores have been based on the 65 nm architecture.

 

Oppsettet i første post holder til dine behov.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Men det går ikke ann å bytte codec i XBMC.

Aha, det var jo lite hendig.

 

LEst meg litt opp i dette, og mener at e5200 ikke er C2D, men Pentium.. bare Hw som kaller den C2D, kan det se ut til

Den er identisk med C2D-prosessorene bortsett fra mindre cache, lavere FSB og et par instruksjonssett.

Er vel bare for å fortsatt holde litt liv i "Pentium"-varemerket som de har promotert de siste 20 årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...