Gjest medlem-82119 Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Så har man valgt jagerfly. Som vanlig så har man jo to priser, en lav pris som er en lokkepris for å lokke til seg en kjøper (dvs oss) og en sluttpris på hva det egentlig kostet...og som vi ikke får vite før den siste neve med dollar er betalt. Her bør det være mulig å få til en gjettekonkurranse på hva sluttprisen blir, hvor vinneren får æren av å bli diskusjon.no`s supergjetter. Ser for meg muligheten for å taste inn ett beløp, og så blir den som er nærmest det man har betalt til slutt vinneren.
avRack Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Flyene skal jo ikkje leverast før om 10 år, minst, så har mine tvil om at du klarar å halda liv i denne tråden så lenge !
a_aa Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Så har man valgt jagerfly.Som vanlig så har man jo to priser, en lav pris som er en lokkepris for å lokke til seg en kjøper (dvs oss) og en sluttpris på hva det egentlig kostet...og som vi ikke får vite før den siste neve med dollar er betalt. Her bør det være mulig å få til en gjettekonkurranse på hva sluttprisen blir, hvor vinneren får æren av å bli diskusjon.no`s supergjetter. Ser for meg muligheten for å taste inn ett beløp, og så blir den som er nærmest det man har betalt til slutt vinneren. Investering pr fly? Nåverdi (investering + utdanning/vedlikehold/fornyelse) pr fly pr år? Nåverdi (investering + utdanning/vedlikehold/fornyelse + prnye fly) pr fly pr år? Pr 20 år? 30? 40? 50?
cyclo Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Denne posten innviterer ikke til debatt rundt samfunn og/eller politikk. Om forslaget om gjettekonkuranse er et seriøst forslag kan det tas opp i tilbakemeldinger om forumet. Om det ikke er det, så er dette en ren telletråd. Stenges.
Anbefalte innlegg