Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med blu-ray fra pc til TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg en HP Pavilion DV7 1080. Den har blu-ray spiller og skjermkort med HDMI og HDCP. Da jeg prøver å spille blu-ray film fra pc til TV, får jeg sett tre-fire sekunder med film før feilmeldingen "Innholdet er beskyttet. Innholdet kan ikke spilles i aktuelt visningsmodus" kommer opp.

Har hatt litt kontakt med HP angående dette, og de ber meg sette TV'n som primær-display slik at pc-skjermen blir svart. Dette har jeg gjort, men det hjelper ikke. Håper derfor dere eksperter her inne har noen tips... Bruker forøvrig det medfølgende avspillingsprogrammet Quickplay, som skal fungere med blu-ray. Legger også til at det går fint å se blu-ray film på pc-skjermen. Det er altså ikke noe galt med avspilleren. TV'n er en Panasonic PV 70 med HDMI og HDCP.

Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bruker riktige kabler? Dvs HDMI over til tven?

Det kan hende du må fysisk koble fra Pc monitoren for å få det til å fungere i det hele tatt, den kopibeskyttelsen er noe faens skitt skjønner du ;)

Skrevet
Du bruker riktige kabler? Dvs HDMI over til tven?

Det kan hende du må fysisk koble fra Pc monitoren for å få det til å fungere i det hele tatt, den kopibeskyttelsen er noe faens skitt skjønner du ;)

Takk for svar! Ja, jeg bruker HDMI-kabel fra pc'ns HDMI-port til TV'ns HDMI-port. Fysisk koble fra skjermen til den bærbare pc'n?? :ohmy: Det kan vel ikke være tilfelle??

Utrolige greier disse kopibeskyttelsene... Jeg har jo kjøpt og betalt filmen, hvorfor skal jeg få lov til å vise den på pc-skjermen men ikke på TV'n...

Vær så snill, er det noen som har noen tips før jeg klikker nuts? Det selges da bøttevis av bærbare med blu-ray for tiden, så flere enn meg må vel ha støtt på dette problemet?

Skrevet

Nei beklager.

Denne kopibeskyttelsen er veldig kraftig og nekter å la deg se på HDMI content om ikke signalet som går til skjermen er via en HDMI kabel.

Prøv som sagt det jeg sa og se om det hjelper.

Skrevet

Hvordan kobler man "fysisk" fra en skjerm på en bærbar pc da? :ermm:

Det kan da ikke være meningen at man skal måtte fram med skrutrekkeren og demontere pc'n hver gang man skal se en blu-ray film på TV'n...

Skrevet

Beklager at jeg går OT.

Jeg må bare nok en gang finne fram tollekniven og stikke disse desperate pengepugerne som utvikler stadig nye metoder for å gjøre det vanskelig for forbrukerne. Er ikke rart at folk ikke er overbeviste om BR ennå...

Har du muligheten til å se om det funker over VGA?

Skrevet
Hvordan kobler man "fysisk" fra en skjerm på en bærbar pc da? :ermm:

Det kan da ikke være meningen at man skal måtte fram med skrutrekkeren og demontere pc'n hver gang man skal se en blu-ray film på TV'n...

Uff, ja det er sant når det gjelder bærbar.

I teorien burde det jo fungere men det spørs om drivere og cp ser det sånn da?

Du kan avspille Blu-ray direkte på laptoppen ikke sant?

Om det er så, da burde du jo i teorien også greie å avspille dette på en tv via hdmi.

Tipper det er enten driverkrøll som gjør at det blir som det er akkurat nå.

Skrevet

Jeg får spilt blu-ray film på pc. Det går også fint å spille dvd-film fra pc til TV og jeg kan surfe på nett på TV og alt slikt, det er bare akkurat det å spille blu-ray film på TV som ikke går. :no:

Får altså sett tre-fire sekunder med blu-ray film på TV før feilmeldingen "Innholdet er beskyttet. Innholdet kan ikke spilles i aktuelt visningsmodus" kommer opp.

Jeg har ikke kabler så jeg får prøvd vga, men jeg tviler på at det går da blu-ray discen vel krever HDCP for å la seg vise, og det får man vel ikke på vga.

Har forøvrig oppdatert driverne uten at det hjelper.

Utrolig frustrerende dette her, det at det var blu-ray spiller og HDMI med HDCP var hovedgrunnen til at jeg valgte denne datamaskinen...

Ingen som har funnet en løsning på dette? Kan jeg bruke angreretten og levere tilbake maskinen selv om jeg har brukt den (sitter og skriver på den nå...)?

Skrevet

Er vel ikke mulig å se en kopibeskyttet film på to skjermer samtidig. Hvis du deaktiverer skjermen på den bærbare og bare bruker tv'n, så burde det funke greit. Vanligvis trykker du jo på "Fn"-knappen i kombinasjon med en av tall-tastene.

Skrevet
Er vel ikke mulig å se en kopibeskyttet film på to skjermer samtidig. Hvis du deaktiverer skjermen på den bærbare og bare bruker tv'n, så burde det funke greit. Vanligvis trykker du jo på "Fn"-knappen i kombinasjon med en av tall-tastene.

Jeg har prøvd å sette TV'n som primær-skjerm (eneste skjerm) slik at pc-skjermen blir svart. Dette hjelper ikke, får den samme feilmeldingen etter tre-fire sekunder. På HP Pavilion gjøres dette ved å trykke Fn+F4.

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei

Har hatt et tilsvarende problem med min nykjøpte acer. Men feilmeldingen eg fikk opp var "inkompatibel grafikkdriver". Prøvde å laste ned annen grafikkdriver uten at det hjalp. Leverte den så inn på Elkjøp sin pc-klinikk. De hadde ikke vært bort i dette før, men ringte etter et par dager og påstod at problemet var løst. Det kunne ikke være problemer med grafikkdriveren mente de, men at jeg måtte bruke fn+f6 tasten for å få signalet til tv-en. Dette fungerte ikke når jeg prøvde dette hjemme. Dro tilbake og leverte den inn igjen. Fikk da beskjed om at jeg burde levere den tilbake og få pengene tilbake da dette var et stadig tilbakevendende problem, spesielt på acer sine maskiner.

Leverte da inn maskinen og fikk pengene tilbake på grunn av at det var under en mnd siden kjøpet. HAr ikke kjøpt meg ny og er interessert i tips fra noen som har en pc der dette fungerer!

Skrevet (endret)

Har en Acer Aspire 8920g, og har ikke opplevd noen som helst problemer med Blu-ray overført til TV. Men jeg bruker hele tiden AnyDVD HD.

Endret av DaWiEn
Skrevet

Jeg ga opp til slutt, og det virker det som HPs supportmedarbeidere gjorde også... De slutta i alle fall å svare på mailene mine. Og jeg var alltid høflig altså.

Multicom, hvor jeg kjøpte pc'n, henviste bare til HP, så det var ikke mye hjelp å få fra forhandler heller...

Da var altså bluray-eventyret over for min del i denne omgang. Smart av produsentene å gjøre det så "enkelt" for folk flest gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...