Gå til innhold

Polar rs400 eller rs200?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg pulsklokke nå, og valgte står mellom disse to. Har sett litt på forskjellen mellom de, og det som er bedre med rs400 er at den har intervallsekvens, dataoverføring og overtreningstest. Men er den verdt de ekstra kronene? Og hvordan fungerer dataoverføringen?

Jeg trener endel ski og jogging, og har hovedfokus på å bli i bedre form. Jeg går ikke konkurranse, men vi si jeg er mellom middels og avansert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har råd vil jeg helt klart anbefale rs400. Den er nyere og dermed vil den støttes lenger av Polar på support. Den har også ekstra tilleggsutstyr du kan kjøpe om du ønsker(etter som tiden går).

 

Dataoverføringen er ved hjelp av IR(infrarød), så hvis du ikke har dette på pcen må du kjøpe med en usb IR sak. Finnes bla på Clas Olhson til 200 kr.

 

En får også PolarPro5 trainer med rs400, som du både kan studere endte treningsøkter og planlegge de kommende. Når en har planlagt en økt sier klokken i fra når treningen skal starte (alarm) samt at den vet hva slags trening du skal ut på. Pulssoner du feks har lagt til, lengde på økten med mer.

 

http://folk.uio.no/peroy/media/bilder/tevling/25manna.PNG

(Liten feil i det bildet der da "høydemåleren" ikke alltid liker løping)

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Takker for svaret. men kjøpte rs200 på fredag. Er godt fornøyd med denne, og det greier alt som er basic. Skulle gjerne hatt dataoverføring, men tror ikke jeg hadde giddi og lagt over på dataen hele tida. Det som egentlig er dummest med rs200 er at det ikke er noen god funksjon får å finne hvilepuls...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Takker for svaret. men kjøpte rs200 på fredag. Er godt fornøyd med denne, og det greier alt som er basic. Skulle gjerne hatt dataoverføring, men tror ikke jeg hadde giddi og lagt over på dataen hele tida. Det som egentlig er dummest med rs200 er at det ikke er noen god funksjon får å finne hvilepuls...

 

Dataoverføringer er egentlig veldig greit å gjøre. Enkelt å greit og får en fin oversikt.

 

Hvilepuls funksjonen fungerer helt greit, hva er det den mangler?

Lenke til kommentar
Takker for svaret. men kjøpte rs200 på fredag. Er godt fornøyd med denne, og det greier alt som er basic. Skulle gjerne hatt dataoverføring, men tror ikke jeg hadde giddi og lagt over på dataen hele tida.

 

Que? RS200 har da dataoverføring. Det eneste sure er at den bruker "SonicLink" - kommunikasjonen er mao basert på lyd. Du må holde klokken opp mot en mikrofon for å overføre data, og mot høyttalerene for å laste ned. Det låter helt jævlig :D

Lenke til kommentar
Ja, men det eneste du kan gjøre via dataoverføring er å overføre logo på hovedskjermen :thumbup:

 

Det er litt upresist.

 

TIL klokken kan du sende:

  • Logo
  • Personlige data (høyde, vekt, makspuls osv)

FRA klokken kan du motta:

  • Treningsdata (15 minneplasser tror jeg det var)

Treningsdataene som kommer fra den er ikke fryktelig detaljerte, men du får i alle fall ut snittpuls, makspuls og tid i sonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...