Gå til innhold

Kjekt å hadde hatt hele harddisken!!


MiraQdata

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort en clean install av win xp på en IBM 20 giga som var kjemisk renset for data! Boota og kunne bare velge en partisjon på 2008 mb. Jeg installerte xp og det gikk fint, men det kunne vært ok å få benyttet hele hd'en... så jeg brukte PM 7 til å utvide partisjonen på hele hd'en, men da nektet den å boote... Jeg har prøvd å partisjonere før jeg installerte xp, men den finner kun den latterlige 2008 partisjonen og ikke hele disken, uansett om det var fat32 eller ntfs!!

 

Asus a7v-133 med bios 1007...

 

Hva er dette for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyres ut som du har brukt ein versjon av fdisk som berre støtter 2gB partisjonar då du satte opp disken. Slike versjonar av fdisk har ikkje eksistert sidan DOS var bra! :smile: Fjern alt som heiter partisjonar att, og start Windows XP-installasjonen på nytt. Windows skal då kunne sette opp alt til ein stor partisjon.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt PM 7 til partisjonering...

Jeg har også partisjonert hd med boot-disken, men den finner bare 2008 mb og det er maximum den kan partisjonere...

 

Før det har jeg slettet alt på disken med et program fra IBM..

 

Når jeg utvider partisjonen med PM 7 får jeg melding om at jeg overgår 1024 cycle heads boundary og at disken kan bli umulig å boote, og det blir den.. Må skrenke størrelsen ned til 2 gig igjen for å få bootet maskinen. Disken bruker (lba) i bios som skal støtte store harddisker!

 

Jeg har også partisjonert med fdisk fra win 98 oppstart-diskett.. men samme problemet..

 

Jeg har prøvd vanlig formatering i dos, men samme størrelse på part. når jeg installerer...

 

Er det noen eksperter der ute?

 

_________________

I'm feeling very shpongled.

Smashed,mashed, completely geschtonkenflapped

 

[ Denne Melding var redigert av: MiraQdata på 2002-01-17 18:59 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Du har akkurat det samme problemet som jeg har med win xp og IBM harddisk! Hva er dette??

Jeg har også spurt på forumet uten å bli noe klokere!!

Du kan jo sjekke ut spørsmålet mitt også og se om du ser noen likheter!!! inlegget står under CD, harddisk og lagring med overskrift Win XP pro og harddisk prob.

Send meg en mail hvis du får noen gode svar!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...