Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger ny dør til toyota celica t-20 hvor kan det skaffes?


vargaz

Anbefalte innlegg

Jeg har lett litt rundt på nettet etter skraphandlere, men finner få som har venstre dør til toyota celica t-20. Er det noen som har tips til hvor jeg burde lete? Kan likegreit være i fra sverige som i norge egentlig. Døren bør være mest mulig rustfri.

 

Hvor leter jeg?

 

Det er forresten til en 94mod om det skulle spille noen rolle...

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lett litt rundt på nettet etter skraphandlere, men finner få som har venstre dør til toyota celica t-20. Er det noen som har tips til hvor jeg burde lete? Kan likegreit være i fra sverige som i norge egentlig. Døren bør være mest mulig rustfri.

 

Hvor leter jeg?

 

Det er forresten til en 94mod om det skulle spille noen rolle...

 

 

ett raskt søk på finndel.no viste to høggeri i norge med venstre dør inne til din celica

 

CELICA 90-99 2,0 GT 90 Skedsmo Bilopphogging AS

CELICA 90-99 2,0 GTI TWINCAM 90 Trøndelag Bildeler

 

 

Men når begge dørene er fra en 4 år eldre bil enn din, så ville jeg ringt til din lokale toyotaforhandler å spørre de om dørene ser fysisk like ut, om dørhandtak og slikt er likt. Hender jo de gjør små forandringer oppover årene.

 

Vist du treffer på en vanskelig "delelager nisse" som sier at det kan han ikke finne ut, be han sjekke om det er samme delenummer på både dør og dørhandtak på en fra 90 og en fra 94 :)

Lenke til kommentar

prøvd å ringe den lokale toyota forhandleren din? de er vel plikta til å ha deler x-antall år etter at bilen er ute av produksjon (eller kanskje dette bare gjelder motordeler), og det er jo ikke sååå lenge siden t-20 ble avløst av t-23, i 2000 els no sånt, hvis ikke så må man jo bare ringe rundt til alle høggere som er å oppdrive..

Lenke til kommentar
nesh... 1000 lapp ekstra er ikke noe si på... sender jo eventuelt med schenker eller noe..

 

Problemet er jo egentlig at jeg ikke klarer å finne den døra til en seriøs pris. Fant 1, men den skulle dem ha 4 000kr for. Det blir litt i det meste laget når den i tillegg hadde en bulk.

 

Du kan jo kjøpe delebil og plukke av døra... trenger du ikke delebilen kan du selge den videre, til samme pris :D

Lenke til kommentar

Er ikke T20 bare en facelift av T18? Da er det ikke så utrulig vist dørene er helt like. Sjekket rask noen bilder av T18 kontra T20 Celica, og bortsett fra nesen på bilen har blitt kvitt vippelyktene og andre baklykter ser det stort sett ut som det er samme taklinje, og dører.

 

Og med tanke å at høggeriene har kategorisert Celica i samme kategori når de er fra 1990 og til 1999 så tror jeg allefall at du skal få sjekket det opp. Parker deg ved siden av en T18 å gjør deg sikker på at det ikke er samme dørene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...