Gå til innhold

Hvilket MMORPG skal jeg velge..


Anbefalte innlegg

Jeg er en gammel gamer om har vært med siden commodore 64. Jeg har nå veldig lyst til å trè inn i MMORPG sin verden (tror jeg:). Lengste jeg har kommet online spilling er COD 4 og Tribalwars. Selv om dette ikke kan direkte sammmenlignes med MMORPG spill så likte jeg det å spille live med andre spillere.

Probelemet mitt nå er hvilket MMorpg jeg skal velge. De jeg kjenner til er WOW, WarHammer, LOTR, AOC.. pluss noen til. Er det stor forskjell på disse spillene i tilfelle hva. Er det for "sent" å begynne med å spille WOW, da jeg da begynner på lvl 1 og mange av de andre har 50+ lvl.

Hva koster det i mnd.?

Krever det "monster pc`r"?

Det jeg ønsker av spillet er muligheten for å kjempe "store" kamper spillere i mellom..

Dra på quests sammen med spillere..

grei grafikk...

En fantastisk historie...

 

Takker for alle svar på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, tror det beste for deg vil være å prøve de forskjellige spillene gjennom trials osv. I wow er vel de fleste max level, men tror nok det går greit å starte nå vil jeg tro. Er alltid noen som vil levle en alt.

 

trial for wow

Lord of the rings trial

 

Du må vel få en invite for å få trial til AOC, men vær obs på at de 20 første levlene var de beste i AoC (min mening da). Warhammer har vel ikke trial enda.

Lenke til kommentar

Lord of the Rings Online er litt mer casual og passer fint for meg som har lekse og fritidsaktiviteter. Der kan du bli sterk og skaffe bra utstyr selv med solo og crafting, selv om raid armor såklart er best. God grafikk og den beste historien på noe MMORPG som er ute nå.

 

WoW er litt mer tidkrevende om du ønsker å skape en god karakter. Når jeg spilte WoW hadde jeg aldri tid til å raide og ble derfor aldri noe serlig god. Det er dette de aller fleste spiller.

 

Age of Conan spilte jeg en stund og det mangler content og blir fort kjedelig. De skal vistnok ha fikset på noe av dette nå.

 

Jeg vil anbefale Lotro, men det er mest fordi jeg liker det best. Mange foretrekker WoW.

 

Edit: Rettelse.. de aller fleste foretrekker WoW.

Endret av Wartom
Lenke til kommentar

Mener WoW og LotrO er de beste MMO'ene på markedet i dag. LotrO har super historie, episke områder å besøke, og artige fritidssysler (få seg hus, fiske osv). WoW er det mest polerte MMO'et der ute, og jeg vil ikke si det er for sent å starte med det enda, ettersom det nettopp har kommet en ny expansion, som gjør at alle item'sene tidligere ikke er vært en dritt, og folk som ikke har prøvd før får sjangsen til å komme opp til de tidligere hardcore-gamernes nivå. Instancene er også veldig bra, mange kule og episke plasser her også. For ikke å snakke om at Northrend kanskje er det beste som har skjedd spillet på lenge, da det har nye, flotte områder, og varierende og morsomme quests. Koser meg skikkelig for øyeblikket!

 

Ellers kan du vente på Darkfall, og se om det innfrir. Virker spennende.

Lenke til kommentar

Er det for "sent" å begynne med å spille WOW, da jeg da begynner på lvl 1 og mange av de andre har 50+ lvl.

 

Nei.

 

Jeg ville anbefale WoW hvis du ikke har prøvd det. Det er en solid og god spillopplevelse som du kan kose deg med mange timer.

 

Jeg gledet meg veldig til Age of Conan, men det infridde dessverre få av mine (og mange andres) krav. De 20 første levelene var kos, 21-50 var morsomt, og resten var skit. Lite endgame og hvis du klarer å karre deg til level 80 er det plutselig veldig lite å gjøre...

 

Lotro har jeg selv ikke erfaring med, men etter det jeg har hørt er det morsomt på starten, men du går veldig fort lei.

 

Warhammer Online har jeg heller ikke spilt, her har jeg derimot hørt mange positive tilbakemeldinger. Ettersom jeg forstår er PvP veldig gøy, men det skorter litt på PvE.

 

 

Alt i alt vil jeg si - Hvis du skal gå for et MMORPG, velg WoW. Blizzard kan sakene sine, og spillet har vært ute i flere år nå, så det er veldig stabilt og med få bugs.

 

Håper denne posten var til hjelp for deg!

Blood

 

Edit: WoW = Ikke høye systemkrav

AOC = Veldig høye systemkrav

Warhammer = Omtrent det samme som WoW

Lotro = Er ikke sikker

Endret av BloodOfCrom
Lenke til kommentar

Takk for bra svar..

Jeg har nettopp blitt pappa så jeg tror nok ikke at jeg har den friheten til å kunne spille i 3-4-5 timer sammenhengende noe som kansje kreves av WOW. Er nok en spiller som vil logge meg på nå og da og spille et par timer..

Hvordan fungerer egentlig denne spille typen.. det jeg ser for meg er at jeg kan enkelt kan logge meg på.. gå rundt i en stor verden finne meg noen Spillere som jeg kan utforske/queste med løse den aktuelle questen.. få masse items.. takke for samarbeide/snakkes senere..

Evt. Lese på en plakat i byen som stammen min tilhører at om 5 dager så bryter H"#%!/ løs, da er det stor krig på gang mellom oss og nabo stammen, så møt opp..

 

 

Funker det sånn?? :)

Lenke til kommentar

TIBIA!:D

 

Stygg grafikk, og null historie, men selve spillet er etter min mening ganske morsomt.

Du kan garantert spille det på pcen din, og det er i utgangspunktet gratis. Du kan betale og da får du ekstrafordeler som flere spells våpen og nye steder å være på.

Spillet er veldig lett å forstå, og ikke veldig tidkrevende. Med mindre du går inn for det da.

Vet ikke hvor sosiale mmorpg pleier å være, men jeg fikk ihvertfall mange gode venner opp igjennom når jeg spilte.

Lenke til kommentar
Takk for bra svar..

Jeg har nettopp blitt pappa så jeg tror nok ikke at jeg har den friheten til å kunne spille i 3-4-5 timer sammenhengende noe som kansje kreves av WOW. Er nok en spiller som vil logge meg på nå og da og spille et par timer..

Hvordan fungerer egentlig denne spille typen.. det jeg ser for meg er at jeg kan enkelt kan logge meg på.. gå rundt i en stor verden finne meg noen Spillere som jeg kan utforske/queste med løse den aktuelle questen.. få masse items.. takke for samarbeide/snakkes senere..

Evt. Lese på en plakat i byen som stammen min tilhører at om 5 dager så bryter H"#%!/ løs, da er det stor krig på gang mellom oss og nabo stammen, så møt opp..

 

 

Funker det sånn?? :)

 

 

Høres ut som samme "situasjon" min bror er i.

 

Han har en unge på 1 år nå, og han spiller veldig sjeldent, men når han spiller så spiller han Warhammer Online (det gjør for så vidt jeg også).

 

Tingen jeg liker med Warhammer online er at det er veldig casual vennlig. Når jeg spiller et mmo så trivest jeg best i rvr/pvp, og det er det som er så fint med Warhammer.

 

Jeg kan logge på, sette meg i kø til å bli med i et scenario (rvr/pvp zone) og så er det bare og kjøre på og gjøre hva jeg vil i mellom tiden. Man får experience poeng for å sloss mot andre mennesker også, noe som gjør at man kan lvle fra level 1 - 40 via rvr/pvp, og det passer meg helt perfekt, og deg høres det ut som siden du ikke har så mye tid å bruke i et spill (forståelig nok).

 

WoW er et bra spill, men jeg har spilt det en god stund, og så fort jeg fikk en ny jobb så fant jeg ut at jeg ikke hadde tid til det lenger.

 

WoW krever veldig mye tid hvis man skal være "competitive".

 

LotRO er også et greit spill, men jeg gikk lei etter et par måneder, desverre.

 

Edit: PVP/RVR = Player vs. Player og Realm vs. Realm.

 

Dette betyr at du sloss mot andre spillere, og ikke data styrte "dyr". :)

Endret av kinag
Lenke til kommentar

Vil anbefale deg AOC, det var selv min første MMORPG og har aldri angra på valget.

Hva som er best av wow,warhammer AOC osv aner jeg ikke.

Men AOC falt iafall i min smak, virker som det er et ganske godt voksent miljø som spiller det også.

 

Bare en advarsel MMORPG er fort en meget tidkrevende hobby, sverga selv i alle år på aldri bli bitt av denne basillen, men nå er det for sent hehe.

Lykke til med valget iafall.

:D

Lenke til kommentar

Jeg spilte først LOTRO noen måneder, til høyeste level.

Det var morsomt og underholdende.

Valgte så å ta en pause fordi slike spill dessverre er vanskelig å brukte lite tid på. Noen måneder senere prøvde jeg en trial for WoW.

Holdt ut i ca to dager. Synes personlig det var ett hakk ned fra LOTRO, og det føltes ikke like stemningsfullt.

 

Min erfaring, take it or leave it.

Lenke til kommentar
Kinag: Takk...

 

Warhammer høres ut som et spill som vil passe meg bra... koster det noe i mnd. å spille?

 

Det koster ca. 100kr i mnd, som med de fleste andre "store" mmo spill.

 

Det er ikke bare rvr/pvp i dette spillet, men hele spillet er laget for det, for å si det på en pen måte.

 

Hvis man ikke er interessert i pvp/rvr så er vel kanskje ikke Warhammer noe for den personen.

 

Det finnes helt vanlige quests i Warhammer, men de er som regel veldig lette så de krever ikke at man må gå i party for å ta de.

 

Men Public Quests derimot. Dette er som regel en quest som ALLE rundt den zonen kan delta i. Man trenger verken å være i gruppe eller Warband for å delta (selv om å være i gruppe er best for healeren). Dette er som regel et 3-trinns quests som er basert på grupper. Man starter veldig enkelt med å måtte drepe f.eks. 75-125 zombier, og når det er gjort hopper det til Stage 2 som f.eks kan være å ødelegge noen stolper så zombiene ikke skal respawne, når det er gjort går det til stage 3, og dette er som regel "boss" stagen. Det spawner som regel en hero og et par champion mobs (som alt i alt er umulig å gjøre i en liten gruppe uten healer) og når man har drept de så kommer loot roll. Dette vil si at hvis man har bidratt nok så får man en høy contribution roll, dermed får de høyeste på lista en loot bag, og noen loot bags er bedre enn andre. Så mer du hjelper til, bedre reward rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...