Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

volvo t5 til bakhjulstrekk


StiaNofc

Anbefalte innlegg

hei. jeg har en volvo 264 som jeg skal sette en volvo t5 motor i, har hør man kan få tak i en del til den motoren som gjør slik at man kan ha bakhjulstrekk på den motoren. evt. et sett til det. noen som veit hvor man kan få tak i en slikt sett? og finnes det noen R-fangere til den volvo'n?

 

Mvh Stian ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikke akkurat ett sett du kjøper til den motoren da.

 

Du må jo finne ut om motorfestene du har kan brukes til en T5 motor, om girkassen passer rett på eller om du må bytte kasse eller skaffe en adapterplate for å få den du har til å passe. Også hvordan det blir med plass fysisk til område rundt grenrør og turbo.

 

Nå er det jo ingen vits for deg å finne opp hjulet på nytt igjen, så ta noen raske søk på enten den norske volvoklubben sine sider, eller finn den svenske klubben. Er jo mange som har montert T5 motor i gamle 240, og i bunn og grunn er det jo en 240 du har.

 

 

Lykke til med ett eventuellt motorbytte, husk bare at det bestandig blir dyrere enn du budsjetterer :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kan du ikke bare bruke vanlig m90kasse for hvitblokk da? Slipper å styre med adaptere her og der.

 

motorfester fra 960 og bunnpanne/pickup fra 960. Så er det bare masse skruing og kobling av el.

 

edit: bunnpanne må selvfølgelig kortes inn

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
motor'n er chipa opp så det er bare å sette på større turbo...

Haha, det er lov å drømme... 850 t5 dyser er ikke akkurat størst i verden, dessuten har rådene en lei tendens til å etterligne bananer når man nærmer seg 330-350.

 

 

hadde tenkt til å dyse den opp. men det er jo bare å bytte råder.

Lenke til kommentar

og passer 240 styling rett over på 264 eller må jeg modifisere litt ? tankte å bytte men ikke så mye, bare litt lengre fanger ned eller noø trur ikke jeg gidder det. skal holde den orginal utatt at jeg skal sette på volvo r spoiler og sette i t5 og bygge eksos anlegg som skal være sånn at det kommer et 3 toms rør ut på vær side bak bakdekka ;) hehe

 

Dette er et proskjekt som skal gå over et år så når jeg beggyner etter jul så legger jeg sikkert ut noen bilder med bilen med motor i ;) og skal vell legge ut noen bilder etter vært ;)

 

Tror dere det blir bra viss jeg får at som jeg skal gjøre? den skal bli hel klakert en mellom ting mellom lyse blå og vanelig blå mettalik :)

Endret av StiaNofc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...