Gå til innhold

BK: Stein i fjæra


BorgSol1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns det er misslykket. Om det er den fargete steinen du ville vise oss da. Den store som er foran og uten fokus er litt i veien. Så jeg lener meg litt til venstre mens jeg prøver å finne ut hva som var så spesielt med den steinen.

 

Ok..tatt til etteretning :) Kanskje jeg tok litt hardt i når jeg sa at den var litt spesiell, den delen som er ute av fokus er en del av den såkalte "spesielle" steinen.Det eneste jeg selv synes er negativt med bildet er i himmelen i bakgrunnen. Kunne selvsagt byttet den ut med en annen, men jeg er ikke tilhenger (foreløpig) av å gjøre sånne ting. Men takker for kommentar uansett! :)

Lenke til kommentar

Croppen var bedre. Man ser steinen godt. Men nå syns jeg bakgrunnen forstyrrer.

Og steinen er jo litt spesiell da.. med de oransje greiene på så.. ja

Men som bilde syns jeg det blir kuttet litt brått, . Men absolutt bedre enn det første.

 

Jeg mener ikke å være slem når jeg skriver at jeg ikke likte bildet. Jeg prøver jo å fortelle hvorfor jeg ikke liker det. Noen ganger kan det være vanskelig. Man er redd for å såre noen. Man er også redd for at man skal bli oppfattet som en oppblåst blære som alltid skal pirke i ting.

 

----

sletta litt OT

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Likte høyden du har tatt bilde i, men i tillegg til det som alt er sagt, vil jeg legge til at bildet dessverre blir altfor utbrent i horisonten...

 

Når på dagen er bildet tatt? Dersom du hadde tatt dette bilde omkring klokke 06:00 e.l. vil jeg tro det hadde blitt lettere å eksponere riktig ;)

 

Stå på...

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Jeg får hive meg med koret som har hevdet at den nye cropen ble den beste. Der er bildeflaten mye bedre fylt av det vi ser på. Hadde du gjort dette med kamera da du tok bildet hadde du nok kunnet få bakgrunnen mer ut av fokus og isolert motivet bedre.

 

Det må være en veldig spesiell sten du har funnet. Da jeg så bildet i lite format trodde jeg at du hadde fjernet farger rundt eller brukt noe spesiell belysning. Fargen nærmest hopper ut av bildet. Det kan være et veldig godt utgangspunkt!

Lenke til kommentar
Croppen var bedre. Man ser steinen godt. Men nå syns jeg bakgrunnen forstyrrer.

Og steinen er jo litt spesiell da.. med de oransje greiene på så.. ja

Men som bilde syns jeg det blir kuttet litt brått, . Men absolutt bedre enn det første.

 

Jeg mener ikke å være slem når jeg skriver at jeg ikke likte bildet. Jeg prøver jo å fortelle hvorfor jeg ikke liker det. Noen ganger kan det være vanskelig. Man er redd for å såre noen. Man er også redd for at man skal bli oppfattet som en oppblåst blære som alltid skal pirke i ting.

 

----

sletta litt OT

 

Setter pris på det du sier, har godt noen runder med meg selv og sett bildet på en ny måte etter første kommentaren din. Helt enig at du har jo egentlig ett poeng, og dårlig kritikk er mye bedre for meg meg enn ingen kritikk. Setter pris på at du er ærlig og jeg må si at jeg ser ikke på deg som en oppblåst blære. Blir mere innspirert og motivert av kritikken din enn å se at f.eks 50 har sett på ett av bildene mine uten å ha sagt noe som helst. :)

Lenke til kommentar

Du skal ha kred for faktisk å se et motiv å gjøre noe ut av det, altfor mange bilder her som er tilfeldige snapshots.

 

Når det er sagt så faller bildet litt mellom to stoler for min del.

Stenen er noe unormal men på ingen måte unik eller fantastisk men flotte farger er det. Synes kansje at det ikke er nok smell i farger og skarphet til at dette alene er nok. I tillegg virker resten av elementene i fotografiet litt mot meg, dvs bakgrunn er ikke helt uskarp eller blurred til å skille ut hovedmotivet og den bidrar heller ikke noe da den er for uskarp.

 

Croppen ble bedre men nå er lissom ingenting egentelig i bildet...

 

Du har et øye for motiver og kansje neste gang er du mer heldig med å tenke en hel komposisjon :) stå på !

Lenke til kommentar
Likte høyden du har tatt bilde i, men i tillegg til det som alt er sagt, vil jeg legge til at bildet dessverre blir altfor utbrent i horisonten...

 

Når på dagen er bildet tatt? Dersom du hadde tatt dette bilde omkring klokke 06:00 e.l. vil jeg tro det hadde blitt lettere å eksponere riktig ;)

 

Stå på...

 

Takker for kommentar! Irriterer meg mye den utbrente horisonten, ser at hele serien jeg tok er slik :/

 

Exif: Blender f/4,0

Lukkertid 1/60

Iso 100

Evaluative metering

 

Noen av disse som kunne vært endret for å unngått den utbrente horisonten?

 

mvh Børge

Lenke til kommentar
Croppen ble bedre men nå er lissom ingenting egentelig i bildet...

 

Du har et øye for motiver og kansje neste gang er du mer heldig med å tenke en hel komposisjon :) stå på !

 

Takker for kommentar og er vel egentlig ganske enig med deg. Det var vel egentlig for å prøve meg litt på komposisjon at jeg tok en liten serie av dette, de bildene jeg ellers har tatt har litt lett for å bli snapshots som du sier så nå vil jeg prøve meg på å komponere bildene bedre enn jeg tidligere har gjort.

 

Mvh Børge

Lenke til kommentar
Likte høyden du har tatt bilde i, men i tillegg til det som alt er sagt, vil jeg legge til at bildet dessverre blir altfor utbrent i horisonten...

 

Når på dagen er bildet tatt? Dersom du hadde tatt dette bilde omkring klokke 06:00 e.l. vil jeg tro det hadde blitt lettere å eksponere riktig ;)

 

Stå på...

 

Takker for kommentar! Irriterer meg mye den utbrente horisonten, ser at hele serien jeg tok er slik :/

 

Exif: Blender f/4,0

Lukkertid 1/60

Iso 100

Evaluative metering

 

Noen av disse som kunne vært endret for å unngått den utbrente horisonten?

 

mvh Børge

Tror nok filter forann objektivet er det mest effektive...

Tenker da særlig på Gradert Gråfilter (G-ND):

 

GND_demo.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...