Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, han var genial han ja. Mud er egentlig en av karene i Pirana Bytes teamet. Eller noe i den duren. Tror jeg leste det der en plass. Den "orginale" Mud var visst også en liten plage.. :)

Anywayz, Mud var en skikkelig idiot. Lurte han med ut av The Old Camp og drepte ham jeg. Klarte ikke synet av ham lengre.. :D

 

Og at det sikkert er en eller annen form for samme humoren i 2`eren kan vi vel nesten vente oss! :)

Lenke til kommentar

Systemet er levelbasert med experience, slik som er relativt vanlig i rpg-verdenen. Det er heller skills / klasse systemet som er mer spesielt. Når du starter trenger du ingen character generation meny slik som i f. eks Morrowind. I enern fantes det ikke klasser, men i toern er klasser, enten mage, Paladin(kombo av mage og fighter) og dragonslayer (fighter) forbundet med hvilke factions du velger. Valgene av av skills og klasser skjer utover i gameplayet, så du kan velge etterhvert som du spiller. Slik slipper du problemet med å velge en klasse en dag, spille characteren til lvl. 3 for så å skifte til en annen klasse.

 

Hver gang du leveller opp vil du få 10 learning points. Disse kan brukes til hvilke skills du vil ha, i begynnelsen får du et skillpoint per learningpoint, men etterhvert som du mestrer våpnenet eller magien bedre vil ett skillpoint koste flere learningpoints. I tillegg må du heve attributtene ved å bruke learning pointene. Det er tre attributter, mana, strength og dexterity; for å bruke bedre nærkampvåpen må du heve strength, for å bruke bedre buer må du heve dexterity og for å bruke kraftigere magi trenger du mer mana. Tilslutt har du også special skills som hunting, sneak og lockpicking, de koster omtrent 5 lp. per skillevel - (gren).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Urgh. Jeg måtte jo bare kjøpe Gothic II nåt jeg har hørt så mye godt om eneren, og sett anmeldelser som gir G2 god score osv.

Ok, grei story so far. Grafikk er litt dårlig på noe, bra på annet, til sammen ok. God lyd sow far.. Men gameplay... GESUGENT!! Jeg måtte bare si det, dette er noe av det dårligste interface etc. jeg har vært borti på lenge!!! :grumpy:

 

-Gaute

Lenke til kommentar

Det er jo hver sin smak da..

 

Akkurat som da jeg fikk NWN. Gledet med så overkommelig til det spillet der.. Men må innrømme at skuffelsen var stor etter noen times spilling. Dungeon Siege var jo 5 ganger bedre!

Smak og behag.

 

For min del, Gothic var overkommelig, og uten sidestykke, noe av det beste jeg har vært inne på i spill på PC. Det tok meg med storm.

Har desverre ikke fått 2`eren enda. Venter det i posten de nærmeste dagene. Håper jeg da.. Om det kan måle seg med 1`eren har jeg vanskelig for å tro. Men gleder meg fordi om!

 

Og til deg The DiM. Det er synd du ikke liker det. Gi det litt tid så kanskje det hjelper etterhvert!? Gjorde det med meg hvertfall! :) Likte heller ikke nr. 1 så veldig. Men jøss, det forandra seg fort etter noen timer forran skjermen! :woot:

Lenke til kommentar

Gothic 2 er helt sinnsykt rått, kuleste rpg jeg har spilt (err, spiller) siden Torment/Fallout i innlevelse. Hadde så vidt bare hørt om "Gothic" før jeg heiv meg på dette, og har nå allerede bestilt Gothic 1 fra Akers (eneste som hadde det så det ut til...) i håp om at det er hvertfall litt av det Gothic 2 er, grafikk eller ikke.

 

Alt i Gothic 2 har liksom en tilhørighet du aldri har sett i et rpg før - ingenting er tilsynelatende bare hevet in som "fodder", men hver person og hvert quest har liksom en verdi og en plass i spillet. Anbefales varmt =)

 

Cheers,

E

Lenke til kommentar

Ikke så store som i morrowind, men ikke små heller.

Hvor mye du utforsker er opp til deg selv. Du kan (hvis du overlever) komme deg gjennom spillet uten å kome over lv15. Hvis du utforsker mye og prater med alle du ser klarer du fint lv15 i første kapittel :)

 

Gothic er nok de spillene der det er mest sammenheng. dvs, alt er forbundet på ett eller annet vis. Gjør du en ting for en kar eller bare velger en respons vil det kanskje ha noe å si for hva du kan gjøre for en annen kar 2 kapitler senere :) Med untak av noen ting som må gjøres for at historien skal gå videre er det altid flere muligheter for å løse hver quest, og hvis du ser 2 løsninger er det som oftest 3 du ikke har sett fordi du gjort valg tidligere i spillet som begrenser deg. Du kan spille dette spillet mange ganger uten å kjede deg :)

Lenke til kommentar

Sitter faktisk å pusler med en 'liten' FAQ/Guide til Gothic 2 for å pusse litt opp i skriftlig engelsk kunnskapene - den er jo langt fra ferdig men går ganske i detail.

 

Hent den fra www.ellusion.no hvis noen er interresert - skal prøve å legge ut nye versjoner etterhvert som jeg får skrevet. Gjerne kommentarer og tips hvis dere vil også =)

 

Edit: Ny versjon 0.55 ute

 

Cheers,

E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...