Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Access Point hjemme


Anbefalte innlegg

sitter på rommet med nokså dårlig signalstyrke. Tenkte jeg skulle kjøpe en sånn AP greie for å "forsterke" det litt.

Forklarer problemstillingen:

 

Altså, ruteren (heretter "A") er på kjøkkenet. jeg sitter på rommet langt unna (heretter "C") med dårlig styrke. I tillegg har vi et PS3 som kune trengt litt sterkere signalstyrke. Er det noen anbefalinger på AP som vi kan sette nede mellom ruteren og PC'en min? Altså blir AP punkt "B".

 

Noen som har noe å anbefale eller brukererfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Vet at 3Com sine aksesspunkt kan settes i såkalt WDS modus og da økes dekningsområdet.

WDS simplifies setup of an extended or completely wireless network (requires access points that support WDS).

Det funker som juling. Man setter opp et AP og resten settes i WDS modus, dermed kan man gjøre alle innstillinger på AP og resten følger etter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Sundan: hvordan er det man settter AP i WDS modus? Skjer dettte via en maskin eller er det noe man må tukle med på ruteren/AP?

Dette tukles med i AP. Det som er så fint med dette, er at det AP som settes i WDS mode ikke trenger tilkobling med kabel til nettet, men må jo ha WiFi kontakt med hoved AP...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
ok, du sier "tukle". Betyr dette det samme som å Jailbreake/unlocke en iphone? Altså "ulovlig" og risikabelt?

Eller er det meningen at det skal kunne gå an?

Neida dette er vanlig måte å spre dekningen på. Alternativet er at alle AP i huset er satt opp ligt og har tilkobling til nettet via kabel...

 

Se denne på side 4 hvordan Jensen også gjør det.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Jensen sier du? Cause I happend to have one!

 

Funker det på denne? Denne skal kunne brukes som accesspoint, men lurer på om denne "boostingen" av ruteren er bedre og at vi bare bruker denne som router.

Det kan jeg ikke svare på da jeg på et generelt grunnlag innstendig ber deg om å kjøpe datautstyr på en foretning som hovedsaklig selger datautstyr og ikke kjøleskap...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...