Gå til innhold

Dell XPS M1530 til WoW best grafikk, 1920*1200


Morten2

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en Dell XPS M1530 som hovedsakelig skal brukes til å spille WoW og CS:S. Det er nødvendig at maskinen kan kjøre WoW på høyeste grafikk på oppløsningen 1920*1200, LAGFRITT (FPS ikke under 30). I CS:S spiller grafikken ikke noen rolle. Jeg kommer ikke til å spille de nyeste spillene på pcen.

 

Når man kjøper en Dell XPS M1530 kan man tilpasse hvor bra maskinen skal være, siden man kan velge mellom forskjellige deler. Det er her dere kommer inn.

 

Jeg trenger en PC som kan kjøre WoW på høyeste grafikk på oppløsningen 1920*1200 med god flyt. Hvilke deler bør jeg velge?

 

Jeg skal uansett ha 1920*1200 skjermen, men lagringsplass spiller ingen rolle.

 

KLIKK HER FOR Å TILPASSE PCEN

 

Kom gjerne med forslag til andre maskiner som passer bedre til formål. Eneste grunnen til at jeg velger Dell XPS M1530 er fordi den har 1920*1200 skjerm.

Endret av Morten2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grafikken blir bedre med høyere oppløsning. Hvis det går an å si det på den måten.

 

Hvorfor høres du kritisk ut til at jeg kjøper 1920*1200 skjermen?

 

Fordi 1900x1200 kommer til å bli veldig smått på en 15,1" skjerm, "normalen" for 1900x1200 (1900x1650) er for 17" og oppover. 1650x1050 vil nok holde mer enn nok på en 15,1" skjerm.

Når det gjelder skjermkort så holder det nok med GeForce 8600M/8700M/9600M/9700M til å dra WoW med flere hundre fps m/ alt på high, selv under et raid. Er det dog liten prisforskjell på overnevnte skjermkort og et 8800M / 9800M så ville jeg vurdert 8800M / 9800M med tanke på at du sikkert vil bruke denne laptopen til fremtidige spill også. Jeg har GeForce 7700 Go (laptop) kjører CS:S i 1400x900 med alt på max + 2aa og har 100+ fps selv med 40 spillere.

 

Edit: Gå for 8600M GT, det holder i massevis til å spille WoW og CS:S! ;)

 

Anbefaler deg til å dra på en elektro butikk og se på en laptop med 15,1" skjerm og 1900x1200 og sammenligne det med 1400x900. For meg så blir oppløsningen altfor høy og ting blir så lite at jeg må sitte og skule på skjermen for å se ting på desktopen, så jeg bestilte min med 1400x900 og syntes det er perfekt til min 15,1" skjerm. Men smaken er som baken. :p

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Takk for svar roy!

 

Eneste grunnen til at jeg vil ha 1920*1200 er for å få bedre grafikk i eldre spill som WoW. Jeg har ikke tenkt på at ting vil se lite ut i Windows.

 

Noen forslag til hvilken CPU og minnebrikke jeg bør velge?

 

Siden du skal ha Vista anbefaler jeg deg 3GB ram (4GB ram hvis du skal ha 64bit utgaven av Vista), CPU får du nesten ta med lommeboka, ytelsen går opp en 3-5% pr hakk opp på pris-stigen, men har ingen stor påvirkning på grafikkytelsen, T8100 er nok et godt komprimiss mellom ytelse/pris. Ser dog at dette ender på rundt 8000,- og vil anbefale deg å kanskje se på andre produsenters modeller som gir deg like mye for rundt 5-6000,-. (HP, Asus, Acer osv)

Lenke til kommentar
Takk for svar roy!

 

Eneste grunnen til at jeg vil ha 1920*1200 er for å få bedre grafikk i eldre spill som WoW. Jeg har ikke tenkt på at ting vil se lite ut i Windows.

 

Noen forslag til hvilken CPU og minnebrikke jeg bør velge?

 

Som sagt tidligere, ting vil se veldig smått ut i windows. Det er ikke alle eldre spill (jeg har ikke 1900:1200 så jeg vet ikke) som har den oppløsningen som ett valg, noe som betyr at du må stille ned oppløsningen, som fører til crappy grafikk siden du ikke spiller i native skjermoppløsning. Dette gjelder også for nye spill da dataen din (spørs hvilket skjermkort du velger) ikke klarer å spille i så høy oppløsning og du må stille den ned.

 

WOW har jo tegneseriegrafikk, så det er jo ikke så veldig god grafikk, men jeg har aldri spilt det da =)

 

Den høye oppløsningen i windows er ganske subjektivt. Noen liker det veldig godt, andre syns det blir for smått. Jeg har 1650:1050 på min 15 tommer og syns det er helt perfekt.

Lenke til kommentar

javel?

 

Kan du forsvare den påstanden?

 

Har ofte før hatt oppløsning på windows som er et hakk lavere enn maks. Og på mine skjermer har det aldri vært noe dårlig med bilde. Altså grafikken blir jo bedre med høyere oppløsning det sier seg selv, men at skjermbildet blir fucka er bare tull.

Lenke til kommentar

Det er ett meget kjent problem med LCD skjermer at de blir grøtete og stygge å se på om du stiller inn en hvilken som helst oppløsning enn den anbefalte oppløsningen for skjermen. Trodde ikke det var noe å diskutere enngang for å være helt ærlig.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

min anbefaling er å sjekke pc'en du evt skal kjøpe fra nett først i en butikk, pc'en kan ha egenskaper som du ikke liker. Som en Packard jeg sjekket ut en gang, tastaturet bråket mer enn mitt billig stasjonære...

 

Så er absolutt verdt å ta en tur for å sjekke hvordan skjermen reagerer på oppløsninger, tastatur, mus, kvalitet, knirking etc.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere LCD skjermer opp igjennom årene og alle de har fått et dårligere bilde når jeg ikke har kjørt dem på skjermens opprinelige oppløsning.

 

Om du spørr om dette i skjerm kattegorien så skal jeg love deg at du får mange svar som er helt like mine erfaringer.

Endret av Core2dou
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...