stakkarn Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Hei! Jeg har et Asus Xonar D1 lydkort som er koblet til min Denon AVR-1907 via optisk-kabel. Når jeg hører på musikk med 2.1 fungerer det utmerket, men når jeg skal se på film så fungerer ikke surroundlyden skikkelig. Lyden som skulle kommet i høyre -og venstresurround kommer i henholdsvis høyre -og venstrefront. Hvis DVD-spiller eller PlayStation er avspillingskilde fungerer det veldig bra. Noen som vet hva problemet kan være?
tevil Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Har du konfigurert lydkortet til å sende via spdif Har du konfigurert lydavspiller til å sende via spdif Har du konfigurert AC3-filter til å sende spdif "passthrough" Hvilke lydfiler med surround er det som ikke vil spille? dvd-image, Mkv+dts?
stakkarn Skrevet 21. november 2008 Forfatter Skrevet 21. november 2008 Det er DVD-image. Jeg har skridd på spdif i programvaren som hører til lydkortet og i VLC som jeg bruker til å se film med. Det med AC3 greine skjønner jeg ikke helt hva du mener. Ikke vært borti før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå