Gå til innhold

[AoC]Hvordan er HoX nå i forhold til før?


Anbefalte innlegg

Hei lenge siden jeg har spilt AoC, er vel 3 mnds tid iallefall, om ikke mer. Har en 62 Hox. slutta pga mangel på quests+ mangel på tid til å spille. Men vurderer å se litt på det igjen.

 

Så er det noen forandringer hos HoX? Er den noe anderledes enn tidligere? Fremdeles bra Burst dmg? Husker jeg likte Burn to dead;)

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Færre steps i komboer har resultert i litt mindre damage, så HoX er ikke riktig så basert på å oneshotte folk med Fire Lance etc. lenger.

 

Hell Strikes har blitt buffet, og er ganske så kraftig nå. Molten Steel Slash gjør lite skade og er den største skuffelsen egentlig. Pillar of Flame og Fire Lance har blitt tonet ned litt men gjør fortsatt en del skade. DoT'en fra Burn To Death har blitt buffet litt, så den er en god ting å slenge på en motstander. Hellfire Breath er instant nå (med feat selvsagt), så den kan brukes i bevegelse.

 

Du får også en damage pentalty hvis du ikke treffer med slagene som aktiverer komboen, så det er ikke lenger en taktikk å fly rundt og slå i lufta helt til det siste slaget. Crowd control spells brytes etter en viss prosent damage, så slikt må brukes mer taktisk enn før.

 

Combat har rett og slett blitt litt mer hektisk, og man blir ikke lenger fullt så avhengig av superduper oneshot komboer. Noen liker combatsystemet nå, andre liker det ikke. Det får du avgjøre selv. For min del trives jeg godt med HoX om dagen.

Lenke til kommentar

Hadde en kveld med PvP igår og der viste det seg at Tempest of Set er langt mindre overpowered en-mot-en enn i gruppe-mot-gruppe. Necro tar de fleste klasser, unntaket var faktisk en Hox som charger, stunner og dreper Necroen før stunnen er ferdig.

 

Møtte en Dark Templar med min Bear Shaman som faktisk tok meg ut ved å bruke comboer som tar vekk mana. Han down-ranka så han hadde 3 slike comboer. Det skal nevnes at jeg ikke brukte pots da. ;)

 

Møtte også en Hox med min Bear Shaman og stunnen deres varer ikke lenge nok til at de får meg ned. Hadde Hox featet 50% debuff av healing så hadde han nok klart å ta meg.

 

2H Conquerer og Guardian hadde ikke sjangs til å ta ned Bear Shamanen min, men jeg brukte 2-3 min på å ta ned dem, så i group-pvp så burde vi bare ignorere hverandre. :p

 

Tror at en bra spillt dual wield Conquerer burde klare å ta ned Bear Shamanen min hvis jeg blir der og sloss. Jeg varer ikke i nærheten lenge nok til å ta ut dual wield Conquerer-en. (tror jeg)

 

Duellerte med en ranger, de har veldig høy burst dps, men ikke nok til å ta meg helt ut hvis jeg ikke gjør noe feil. (Noe som er lett å gjøre). En Bear Shaman har litt overtak på en ranger, men ikke mye. Etter at jeg hadde lært meg hvordan jeg skulle spille mot rangeren, og han visste hvordan han skulle spille klarte ingen av oss å få ned den andre. Vi duellerte i 5 min uten at noen døde...

 

Den samme rangeren mot en tempest of set fra guildet endte i 3 kills for rangeren, mens 4. gangen hadde tos'n vunnet hvis han hadde funnet mana-potion knappen litt tidligere ;) Tos har tydligvis vesentlig dårligere survivability enn Bear Shaman har...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vist du har problemer med overaggro i raids så er det bare å crafte deg noen -1% hate ringer, cloak og kappe. Er vanligvis ToS og Necros som noen ganger får overaggro på våre raids og de topper helt klar på overall dmg. Så null stress å kjøre på med nukes og dmg buffs, bare sørg for at tanken har fått bygd litt aggro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...