Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tilfeldig restart av pc


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til et problem jeg har med pc-en min.

 

For ca 3 uker siden begynte pcen min å få bluescreen helt tilfeldig. Samme hva jeg gjorde om jeg surfet, spilte spill eller om jeg ikke gjorde noe så fikk den bluescreen og restartet. Men det som skjedde var at den ikke ville boote i det hele tatt etter bluescreen. Viftene sto og "rusa" og skjermen var svart. Dro ut strømkontakten og lot pcen stå strømløst i 5-10 minutter før jeg kunne starte den opp igjen normalt.

 

Når jeg da sjekket dump-filene så var det forskjellige feil og programmer hver gang. Etter hvert så skjedde det hyppigere. Så begynte jeg å få varsler om at standardinnstillingene til bios var lastet inn / resatt under hver boot.

Så var jeg i kontakt med support hos MPX hvor jeg hadde kjøpt hovedkortet. Tenkte det måtte være noe med det siden disse innstillingene ble resatt hver gang. Fikk så kreditert hovedkortet og kjøpte meg et nytt.

 

Monterte det nye sist tirsdag, og det så lenge ut som om det var i orden. Men så begynte akkurat det samme igjen... Bortsett fra at jeg nå IKKE får bluescreen. Den blir bare svart og starter på nytt, men "ruser".

Men under boot nå, får jeg denne meldingen:

"Warning !!! The previous performance of overclocking is failed, and the system is restored to the default setting

Press any key except "DEL" to enter SETUP..."

 

Må da plugge i et PS2-tastatur og sette standard innstillinger. Har et USB-tastatur, men det vil ikke virke da jeg får denne meldingen.

 

Når jeg har startet Windows igjen, finner jeg ingen dump-filer, siden det ikke kom noen bluescreen. Nå så kan det ta 3 minutter fra oppstart til den blir svart, eller 2 timer. Det er helt tilfeldig.

 

Aner ikke om det kan være CPU eller RAM som ikke har det helt godt. Håper dere har noen innspill.

 

 

 

Jeg har Win XP Pro.

 

Av maskinvare har jeg:

- MSI K9A2 Platinum

- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 (4 stk. 4gb)

- Gainward GeForce 8800GT 512MB

- AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2

- Strømforsyning som fulgte med kabinettet (500 watt)

 

Det forrige hovedkortet var et ASUS M2N-SLI Deluxe.

 

 

Er det noe informasjon dere trenger, eller hva som helst, bare spør. Jeg er desperat! ^^ :cry:

Endret av torkaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...