Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva hjelper mot diarè

Glassflasken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel idag har jeg kastet opp, hatt diarè og vondt i hodet.. og 39.3 i feber :(:( og følt meg svimmel

har vel gått på do 8 ganger :(:thumbdown:

Hva hjelper mot diarè...

uten og gå til legen :p ??

PLIIS HJELP MEG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Apotek1:

* Erstatt væsketapet. Drikk ca 2-3 liter per dag av en væske som inneholder både salt og sukker. F.eks GEM pulver oppløst i rent vann, eller en blanding av mineralvann og eplemost. Poser med GEM pulver er praktisk å ha med i beredskap på reiser.

* Loperamid og Imodium har en stoppende effekt ved diaré. Legemidlene bør brukes med en viss forsiktighet siden diaré er kroppens naturlige måte å kvitte seg med uønskede stoffer på. Midlene fjerner ikke årsaken til diaré, men kan være praktiske for eksempel under reise, eller hvis væsketapet er stort.

* Melkesyrebakterier som finnes i bl.a Idoform kapsler, eller yoghurttyper med LGG, kan brukes for at magen raskere skal normalisere seg. Vanlig yoghurt har ikke denne effekten.

Biola er eksempel på produkt med LGG.

* Spis lett fordøyelig mat og unngå søtmelk og iskrem de første dagene. La appetitten styre hva du spiser.

• 1 år senere...
Gjest Michael Hustad
Skrevet

hva hjelper best for en 15 åring.. nettop vært i tyrkia, litt løs mage og svimmel. kjøper bannan og blåbærsaft i morgen.. kjøper også immodium comp. God bedring til dere "bløt-romper"

Skrevet

Putt en tampong i rumpa :)

Hadde denne tråden i mine innlegg. Og det var en vill bump. Men fy flate som jeg lo av mitt eget innlegg.

En gang drittunge. Alltid drittunge. Huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...